کاظمی: جشنواره فرهنگی هنری می‌تواند بستر تحقق اهداف در نظام تعلیم و تربیت باشد

تهران (پانا) - معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش جشنواره فرهنگی هنری را بستر تحقق اهداف در تعلیم و تربیت دانست.

کد مطلب: ۹۴۸۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: جشنواره فرهنگی هنری می‌تواند بستر تحقق اهداف در نظام تعلیم و تربیت باشد

به گزارش دبیرخانه سی و هفتمین دوره جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزان برگزیده سراسر کشور، علیرضا کاظمی گفت: برگزاری جشنواره با این وسعت کار سنگین و سخت است زیرا باید تمهیدات زیادی در بخش‌های مختلف علمی، اجرایی و پشتیبانی درنظر گرفته شود.

او ادامه داد: این جشنواره می‌تواند بستر تحقق اهداف در نظام تعلیم و تربیت باشد زمانی موفقیت‌ها بستر می‌شود که این جشنواره‌ها به کانون‌ها و سپس به مدارس وصل شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای افزایش انگیزه دانش‌آموزان تولیدات آنان را باید به بازار کار و به جامعه مخاطب برسانیم تا اورده اقتصادی و فرهنگی داشته باشد.

کاظمی بر توانمندسازی دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: باید یک نقشه راه برای آنان و نیروی انسانی مورد نیاز داشته باشیم تا این جشنواره محور موفقیت فعالیت‌ها باشد.

او افزود: فعالیت‌های فرهنگی و خلق آثار پیامی به جامعه مخاطب منتقل می‌کند که دانش‌آموز می‌تواند ساحت زیبایی شناختی را کامل کند و توسعه دهد همچنین زیبایی‌های اثر را به جامعه عرصه کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از دستاوردهای فعالیت‌های فرهنگی هنری ایجاد نشاط در خود فرد و جامعه است. دانش‌آموز وقتی مشغول فعالیت می‌شود خود لذت می برد این لذت درونی کیف او در خلق اثر است.

کاظمی این موضوع را باعث سلامت روحی، روانی، افزایش نشاط و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست که از کارکردهای جشنواره است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار