مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی: غدیر نقطه ثقل ولایت و سرمنشأ وحدت اسلامی

بیرجند(پانا)ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: باید به غدیر به‌عنوان عنصر وحدت اسلامی نگاه کنیم چراکه وحدت امت اسلامی حول امام شکل می‌گیرد.

کد مطلب: ۹۴۸۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی: غدیر نقطه ثقل ولایت و سرمنشأ وحدت اسلامی

محمد علی واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، در حاشیه جشن بزرگ غدیر که در محل نمازخانه اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: خطبه پیامبر اکرم در روز غدیر خم بیانگر موضوعات مربوط به بیان ولایت و امام علی (ع) است که از طریق جبرئیل امین (ع) به پیامبرعظیم الشان ابلاغ گردیده است .

او، مسئله ی امامت و ولایت را اولین نکته خطبه غدیر دانست و تصریح کرد: مسئله ولایت و امامت و رهبری و حاکمیت الهی بر مردم در همه شئون اجتماعی و سیاسی مقرر گردیده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که مسئله ی غدیر و فلسفه آن، مسئله ی حکومت اسلامی و رهبری خط ولایت و امامت است، ابراز داشت: خطبه پیامبراکرم (ص) در روز غدیر گویای این حقیقت است که واقعه غدیر نماد حکومت اسلامی و ادامه آن به رهبری امام معصوم و خط امامت بوده است.

واقعی، با اشاره به تجلیل از 9 دانش آموز رتبه اول کشوری در مسابقات قرآن، عترت و نماز در این جشن ادامه داد: معرفی فرهنگ ولایت و جهت‌دهی صحیح به دانش‌آموزان که آینده‌سازان کشور محسوب می‌شوند یکی از رسالت های آموزش و پرورش خراسان جنوبی به شمار می رود.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، تبیین ولایت فقیه را لازمه هدایت دینی و سیاسی دانش آموزان دانست و اضافه کرد: برای تحقق هدایت دینی دانش آموزان؛ معلمین باید جایگاه ولایت فقیه را برای این قشر از جامعه تبیین کند و در عرصه های مختلف تعلیم و تربیت این نگاه الهی را به آینده سازان انقلاب انتقال دهد.

او، با اشاره به سم پاشی ها و هجمه های ضد فرهنگی دشمن علیه دانش آموزان و قشر جوان جامعه خاطر نشان کرد: بی تردید معلمان استان که خدمات مجاهدانه در ترویج علم انجام می دهند، سرداران فرهنگ در خراسان جنوبی که استان را به سمت علم محوری ودانش محوری سوق می دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بر سنگین بودن رسالت معلمان و تربیت کنندگان در آموزش و پرورش تأکید کرد و افزود: بالاترین و زیبا ترین عمل صالح تعلیم و تربیت این خطه از میهن اسلامی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار