معاون متوسطه آموزش‌وپرورش: گروه‌های آموزشی تنها مرجع و کانون توسعه حرفه‌ای معلمان است

کمرئی: پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی کانون‌هایی هستند که همپای مدرسه، یادگیری دانش‌آموزان را تقویت می‌کنند

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بر جایگاه تکنولوژی و گروه‌های آموزشی در حوزه آموزش متوسطه تاکید کرد و گروه‌های آموزشی را تنها مرجع تخصصی و کانون توسعه حرفه‌ای معلمان دانست.

کد مطلب: ۹۴۸۰۵۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون متوسطه آموزش‌وپرورش: گروه‌های آموزشی تنها مرجع و کانون توسعه حرفه‌ای معلمان است

به گزارش روابط عمومی آموزش متوسطه، علیرضا کمرئی در نشست هم‌اندیشی با روسای ادارات تکنولوژی و گروه‌های آموزشی و دبیران دبیرخانه‌های راهبری دروس متوسطه نظری کشور که در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد؛ گفت: «توسعه حرفه‌ای معلمان یک ضرورت و نیاز است و گروه‌های آموزشی تنها مرجع تخصصی و کانون توسعه حرفه‌ای معلمان هستند.»

او بر لزوم توسعه شایستگی معلمان در ابعاد مختلف تاکید کرد و گفت: «توسعه حرفه‌ای معلمان و ایجاد فهم مشترک از ابعاد توسعه حرفه‌ای و حرکت حرفه‌ای معلمان است.»

کمرئی فعال‌کردن گروه‌های آموزشی در مناطق را یکی دیگر از سیاست‌های این حوزه اعلام کرد و گفت: «گروه‌های آموزشی باید به کانون توسعه معلمان تبدیل شود. در این راستا نیازمند الگویی برای راهبری فعالیت‌های توسعه‌ای معلمان و مدیران هستیم.»

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: «متناسب با حوزه‌های یازده‌گانه تربیت و یادگیری نیازمند چرخش در فرم و شیوه فعالیت‌های گروه‌های درسی هستیم. در هماهنگی و تلفیق حوزه‌های یادگیری برابر تاکیدات سند تحول بنیادین، در توسعه حرفه‌ای معلمان باید ابتدا به تعیین ابعاد مختلف توسعه از جمله مهارت‌های فنی و تکنیکی، توانایی‌ها، دانش و روش‌های تدریس و سایر ابعاد توجه کرد.»

او همچنین خواستار ایفای نقش جدی از سوی استان‌ها در برگزاری جشنواره‌ها شد و افزود: «نتایج جشنواره الگوهای برتر تدریس باید در کف مدرسه و کلاس مشهود باشد. در این زمینه مناطق باید کمک‌کننده و یاری‌گر این کانون توسعه یعنی گروه‌های آموزشی باشند.»

کمرئی تقویت پژوهش‌سراها در حوزه دانش‌آموزی را نیز یک ضرورت دانست و گفت: «پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی کانون‌هایی هستند که همپای مدرسه، یادگیری دانش‌آموزان را تقویت می‌کنند.»

او در پایان گفت: «با به‌کارگیری خبره‌ترین نیروها در گروه‌های درسی و سرگروه‌های آموزشی استا‌ن‌ها و مناطق با تمرکز بر توسعه فعالیت گروهای آموزشی می‌توان تحولی چشمگیر در کیفیت آموزش و بهبود فرایندهای یادگیری مدارس را شاهد بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار