تمرین عملی منش های 12 گانه سازمان دانش آموزی در اردوی ملی پیشتازان

نیشابور(پانا) - نهمین اردوی ملی پیشتازان پسر کشور در اردوگاه کشوری شهید رجایی باغرود نیشابور در حال برگزاری است و دانش آموزان پیشتاز در این اردو منش های ۱۲گانه خود را به صورت عملی تمرین می کنند.

کد مطلب: ۹۴۷۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد
تمرین عملی منش های 12 گانه سازمان دانش آموزی در اردوی ملی پیشتازان

در روز دوم نهمین دوره اردوی ملی دانش آموزان پیشتاز دیانت به اوج خود رسید و معنویت آنها در نماز صبحی که در هوای سرد و کوهستانی اردوگاه به جماعت اقامه می کنند مشهود شد و استانها داوطلبانه به عنوان خادم الصلاه دانش آموزان خود را در بحث یاری و مهربانی تربیت می کنند؛ همچنین در فضای سر سبز اردوگاه منش پیشتازی دوستی با طبیعتشان مشهود است.
اردوگاه باغرود از صبح جمعه محل خود سازی و مشارکت جویی شده است چرا که دانش آموزان در چادر های گروهی خود با انجام وظایف و رعایت قوانین در کنار یکدیگر زندگی گروهی را تجربه کرده و با تلاش و صرفه جویی چند روز را در شرایط اردویی می گذرانند غذایشان را خودشان طبخ کرده و تقسیم و میل می کنند.
پیشتازان در کلاس های این اردو با اطفاء حریق، انواع خاموش‌کننده‌ها و خروج اضطراری آشنا می‌شوند و به دلیل حضور پیشتازان از همه استان‌ها، سفیرانی می‌شوند تا الفبای ایمنی را به دیگران هم در مدرسه خود یاد دهند؛ همه آنچه که در مدرسه وجود دارد و ممکن است خطرآفرین باشد در این اردو نحوه اطفای حریق آن‌ها را دانش‌آموزان فرا می‌گیرند.
پیشتازان پسر به صورت جمعی و گروهی و هر استان به صورت مجزا، صبح زود در صف نظام جمع و رژه حاضر می‌شوند و به انجام فرامین نظام جمع، رژه و پیرامید می‌پردازند که نشان از این است که نظم پذیری و قانون مداری در این اردو حرف اول را میزند؛ نظمی که به برقراری عدل و انصاف کمک فراوانی می کند.
آن‌ها در آزمون‌های مختلف امداد و کمک‌های اولیه، گره و چوب‌بندی و جهت‌یابی و مخابرات شرکت می‌کنند و همه آموزش‌های مربوط به جهت‌یابی در روز، شب، جهت‌یابی با قطب‌نما، انواع گره ها، و انواع و اقسام مهارت‌های زندگی را با تدبیر و تفکر فرا می‌گیرند.
اردشیر دهقانی معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی هدف از برگزاری این اردو را آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های اجتماعی، محتوای آموزشی جدید، ارائه توانمندی‌های دانش‌آموزان و کسب دانش و تجربه دانست و افزود: با توجه به تنوع قومیتی، زبانی و سلایق مختلفی که در اردو وجود دارد، دانش‌آموزان می‌توانند باهم تبادل تجربه داشته باشند.
همچنین از دیگر اهداف اردو میتوان به سنجش توانمندی‌های مهارتی، تشکیلاتی و معرفتی دانش‌آموزان پیشتاز، اصلاح فرآیند نظام جامع آموزش، تقویت حس مسئولیت‌پذیری، تعاون و همکاری در فعالیت‌های گروهی، گسترش و تعمیق مهارت‌های فردی و تلفیق با مهارت‌‌های گروهی و تبادل تجربه و دانش‌افزایی گروهی، آموزش‌های خودمحور و تجربه‌محور اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار