دهقانی: گروه های ویژه موقعیت‌های بحرانی در تشکیلات پیشتازان ایجاد می‌شود

نیشابور (پانا) - معاون فعالیت‌های دانش آموزی سازمان دانش آموزی از طراحی برای ایجاد گروه‌های ویژه در تشکیلات پیشتازان در سال تحصیلی پیش رو خبر داد و گفت فعالیت گروه‌های ویژه در بحران‌ها پدیدار خواهد شد.

کد مطلب: ۹۴۷۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد
دهقانی:  گروه های ویژه موقعیت‌های بحرانی در تشکیلات پیشتازان  ایجاد می‌شود

اردشیر دهقانی مسئول نهمین دوره اردوی ملی دانش‌آموزان پیشتاز در گفت‌وگویی با پانا گفت: اردو فرصتی برای دانش‌آموزان است که هم شیرینی‌‌ها را تجربه کنند و هم تلخی‌ها را و هرکس به اندازه فعالیت و زمانی را که برای فعالیت اردویی قرار می‌دهد از شیرینی فعالیت‌های اردویی استفاده می‌کند و هرکس هم که در این اردوها به خودش سخت بگیرد تلخی بیشتری برایش به وجود می آید.
او با توجه به لحظات سخت اردویی گفت: در بین اکثر دانش‌آموزان ما همان لحظات سخت و طاقت‌فرسا به عنوان یک جذابیت و شیرینی یاد می‌شود و هر آنچه دانش‌آموزان تجربه می‌کنند یک لذت است.
معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی اظهار کرد: این اردوی ملی دانش‌آموزان پیشتاز با رویکرد تاب‌آوری برگزار می‌شود و ما موقعیت سختی را برای دانش‌آموزان به وجود آورده‌ایم که دانش‌آموزان بتوانند با حداقل ها خودمدیریتی و در اوضاع بحرانی زندگی را هدایت کنند.
او افزود: اردوهای ملی سازمان دانش‌آموزی برآیند اصلی فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی هستند و ما در اردو ها تمام فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی را به تصویر می‌کشیم.
مسئول نهمین دوره اردوی ملی دانش‌آموزان پیشتاز درباره فرصت‌های مشارکتی اردویی بیان کرد: در این اردو دانش‌آموزان کشور نتیجه تمام فعالیت‌های سازمان را که در طول یک سال تمرین‌کرده‌اند، ارائه می‌دهند و این فعالیت باعث تبادل تجربه، رفع مشکلات و همچنین یک فرصت تربیتی برای دانش‌آموزان است که بتوانند شخصیت خود را در تمام ساحت‌ها ارتقا دهند و تکمیل کنند.
او گفت: آنچه در سازمان دانش‌آموزی آموزش می‌دهیم نقش پیشگیری، آمادگی و توانمندی برای موقعیت‌های خاص است.
دهقانی از تشکیل گروه‌های ویژه تشکیلاتی خبر داد و گفت: از مهرماه آینده طراحی گروه‌های ویژه تشکیلاتی را در دستور کار داریم و فعالیت این گروه‌ها در مواقعی که بحران در هر استانی رخ دهد با استفاده از ظرفیت‌های بومی همان استان به صورت هم زمان، هماهنگ، بدون دستور تشکیلاتی و اینکه بخشنامه‌ای صادر شود به کمک مردم بحران‌دیده بروند و در کنار سایر نهادها خدمت کنند.
او افزود: تشکیلات پیشتازان برای حضور در عرصه عملیاتی خارج از اردو هنوز نوپاست و در سال‌های آینده قطعا رشد می‌کند و در سوانح به کمک مردم خواهد رفت.

به گفته معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی،گروه های ویژه فعلا قالب استانی خواهد داشت اما این سازمان در تلاش است که تشکیل این گروه‌های را درسطح مناطق هم پیش ببرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار