۴۰ میلیارد ریال به آموزش و پرورش سمیرم اختصاص یافت

سمیرم (پانا) - 40 میلیارد ریال اعتبار از محل کمیته برنامه ریزی و تملک دارایی ها به آموزش و پرورش شهرستان سمیرم اختصاص داده شد.

کد مطلب: ۹۴۷۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
۴۰ میلیارد ریال به آموزش و پرورش سمیرم اختصاص یافت

مدیر آموزش و پرورش سمیرم روز شنبه در جلسه شورای منطقه ای اظهار داشت: این میزان اعتبار بالاترین مبلغی است که تا زمان حاضر به نهاد تعلیم و تربیت این شهرستان اختصاص داده شده است.

به گفته محمد نادری سمیرمی، سال های ۹۶ و ۹۷ اعتبار اختصاصی تملک دارایی ها به آموزش و پرورش ۲۵ و ۲۷ میلیارد ریال بود که افزون بر ۱۷ میلیارد ریال آن، در سال گذشته تحقق یافت.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش نماینده مردم در مجلس و رایزنی با وزارتخانه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال اواخر سال گذشته به منظور شروع پروژه مهر به کل آموزشگاه های سمیرم اعتبار داده شد.

وی به حضور فعال خیران در سمیرم در سه سال اخیر اشاره و اضافه کرد : ۱۲ نیکوکار مدرسه ساز امسال و سال گذشته در شهرستان ۱۲ مدرسه ساخته یا در حال ساخت دارند و هشت نیکوکار دیگر امسال به مجموع خیران شهرستان اضافه می شوند.

در دامه نادری خواستار پی گیری نماینده و فرماندار شهرستان جهت شروع به کار مدارس بنیاد برکت و حضور جدی بانک ها در ساخت و ساز مدارس شدند.

مدیر آموزش و پرورش سمیرم با بیان این که مجموعه نهاد تعلیم و تربیت شهرستان در بیشتر بخش ها شاهد رشد سه تا ۶ پله ای در استان بودیم، اظهار داشت: این در حالی است که با ۱۱ مدرسه شبانه روزی و ۹۰ مدرسه عشایری یا دوزبانه و چندپایه منطقه ای خاص و نمونه در کل کشور هستیم.

نادری سمیرمی یادآور شد: از میان ۹۶ مدرسه ابتدایی ۷۱ مدرسه شهرستان سمیرم چندپایه و دوزبانه هستند.

وی با اشاره ای به قبولی های آزمون سراسری امسال افزود: متاسفانه درصد قابل توجهی از دانش آموزان ممتاز این شهرستان در مدارس نمونه دولتی خارج از استان تحصیلات خود را ادامه می دهند.

مدیر آموزش و پرورش سمیرم تصریح کرد: در سفر هفته گذشته استاندار اصفهان به همراه مدیران کل استان به سمیرم درخواست اختصاص یک مدرسه نمونه دولتی را از مدیر ارشد استان داشتیم که تحقق آن مشکل مهاجرت دانش آموزان نخبه به مرکز استان را حل خواهد کرد.

وی این خبر را هم داد که قرار است دو سالن ورزشی دانش آموزی در شهر سمیرم و پادنا به زودی افتتاح شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری سمیرم در ادامه گفت: بخش وردشت ۵۲ روستا به مرکزیت فتح آباد دارد اما کل مدارس این بخش به غیر از مدرسه شبانه روزی آن مشکلاتی دارند.

علیرضا فخری زاده افزود: فضای آموزشی مدارس روستای فتح آباد بعنوان مرکز بخش وردشت تخریبی و نامناسب است و می طلبد هم مسوولان و هم خیران نگاه ویژه ای به این موضوع داشته باشند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش سمیرم هم تاکید کرد: موضوع مهم حجاب و عفاف و تقدیر از دانش آموزانی که داوطلبانه حجاب برتر چادر را پذیرفته اند در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ دنبال خواهیم کرد.

حبیب الله قاسمی ادامه داد: ۱۰۰ نفر از دانش آموزان که سال گذشته داوطلبانه با چادر در مدارس و کلاس درس حاضر شدند در مراسم ویژه ای تقدیر خواهند شد.

وی درباره مراکز و افرادی که بدون مجوز برای کنکوری ها انتخاب رشته می کنند هم خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش سمیرم هیچ مجوزی به شخص یا نهادی برای مشاوره تحصیلی نداده است.

شهرستان سمیرم با ۷۹ هزار جمعیت ثابت شهری و روستایی و حدود ۳۰ هزار جمعیت عشایری، در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار