استاندار خراسان جنوبی : بسیج شدن دستگاه ها برای رفع مشکل بی سوادی

بیرجند(پانا) ـ استاندار خراسان جنوبی گفت: برای کاهش بیسوادی در خراسان جنوبی به ویژه در مناطق محروم کم برخوردار و عشایری لازم است همه دستگاه ها جهت رفع مشکلات بسیج شوند تا شاهد جهشی در راستای سوادآموزی باشیم.

کد مطلب: ۹۴۶۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد
استاندار خراسان جنوبی : بسیج شدن دستگاه ها برای رفع مشکل بی سوادی

محمد صادق معتمدیان در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی استان اظهار کرد: یکی از راه های کاهش بی سوادی در استان تهیه، تدوین و اجرای برنامه های کاربردی است تا از این مسیر بتوانیم تلاش کنیم آمار بیسوادی را به حداقل برسانیم .

او ، ضمن تقدیر از زحمات دست اندکاران این حوزه برای افزایش میانگین نرخ با سوادی استان به قریب 96 درصد، تصریح کرد: گر چه یک درصد از میانگین کشوری بالاتر هستیم لکن اختلاف میانگین با سوادی بین دو شهرستان که در ابتدا و انتهای جدول قرار دارند قابل توجه است که باید تلاش کنیم این اختلاف را به حداقل برسانیم.

تدوین سند 5 ساله توسعه سوادآموزی در استان

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این نشست از تهیه و تدوین سند 5 ساله ی توسعه سواد آموزی در استان خبر داد و افزود: بر اساس این سند نرخی بی سوادی در خراسان جنوبی به صفر نزدیک شده و ریشه کن می شود.

او ، با بیان این که شورای پشیبانی سواد آموزی اصلی ترین وبالاترین مرجع برنامه ریزی راهبری ، پشتیبانی ونظارت در حوزه سواد آموزی است؛ عنوان کرد: عوامل فردی، محیطی، اجتماعی ،فرهنگی و اقتصادی از جمله مهم ترین عوامل تولید بی سوادی به شمار می روند.

محمد علی واقعی با اشاره به ضرورت تعامل و همکاری سایر دستگاه ها، درزمینه شناسایی وجذب ومعرفی افراد بی سواد و کم سواد به ادارات سوادآموزی شهرستان ها ومناطق استان، ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که درتولید بیسوادی نقش دارد، افراد بازمانده از تحصیلند که از طریق اجرای طرح انسداد مبادی بیسوادی گام های مؤثری در این زمینه برداشته ایم .

دبیر شورای پشتیبانی سوادآموزی خراسان جنوبی، از سواد آموزی فرصت دومی برای کسب علم و سواد یاد کرد و ابراز داشت: امروز معاونت سواد آموزی این آمادگی را دارد که حتی روستاهای با یک نفر بیسواد و افراد نابینا و ناشنوا و چند معلولیتی را نیز تحت پوشش قرار دهد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تأکید کرد: در سال گذشته بیش از ۴۰۰۰ نفراز برنامه های حوزه سواد آموزی با اجرای طرح های متعدد از جمله طرح نماز کلید بهشت ،طرح آموزش زنان و دختران، طرح عشایری، طرح حلقه های کتاب و کتاب خوانی ،طرح آموزش اتباع خارجی ،طرح مقدمات رایانه بهره مند شده اند.

او از برگزاری جشنواره الگو های برتر تدریس در حوزه سواد آموزی برای اولین بار در استان خبر داد و افزود: این طرح به منظور بهبود و ارتقای دانش شغلی و تخصصی آموزش دهندگان و در راستای تقویت فرایندهای آموزشی اجرا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار