تاکید بر اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه کشور و استان یزد

یزد (پانا) - رییس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به افزایش روزافزون اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات، نقش و جایگاه وزارت ارتباطات را مهم برشمرد و از عملکرد خوب وزیر جوان تقدیر کرد.

کد مطلب: ۹۴۶۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد
تاکید بر اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه کشور و استان یزد

"کمال دهقانی فیروزآبادی"، در نشست ارایه گزارش شاخص‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات استان و شهرستان های حوزه انتخابیه اش، راهکار حل برخی از مشکلات درهم تنیده کشور را اتکا به فناوری اطلاعات و زیرساخت‌های این حوزه دانست و با ابراز خوشحالی از روی کار آمدن یک جوان به عنوان وزیر، عملکرد وی را خوب توصیف کرد.
دهقانی فیروزآبادی، با اشاره به برخی چالش‌ها و ضعف‌های کشور در مساله نظارت، با بیان اینکه نظارت‌های انسانی جوابگو نیست؛ افزود: با مکانیزه کردن فرآیندها، برقراری ارتباط بین سیستم‌ها و ایجاد نظارت سیستماتیک؛ هم مردم راحت‌ترند و هم دولت بهتر می‌تواند پایش کند و نظم، عدالت و امنیت را گسترش بدهد.
رییس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش سهم نفت در درآمدهای کشور و کم شدن وابستگی بودجه به نفت، یک فرصت برای کشور است که باید با دریافت مالیات جبران شود اما دریافت عادلانه مالیات و مقابله با فرارهای مالیاتی، نیازمند فرآیندها و سیستم هایی است که تاکنون بطور مناسب در کشور اجرا نشده است.
معاون مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، همچنین، رشد کسب و کارهای نوپا در فضای مجازی، استقبال و رضایت مردم از دریافت خدمات نو مانند تاکسی‌های اینترنتی را یادآور شد و افزود: با اینگونه خدمات، وضعیت نظارت نیز بهبود پیدا می‌کند.
دهقانی فیروزآبادی، در ادامه، با اشاره به گزارش‌های ارایه شده از شاخص‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات استان، و جایگاه بسیار خوب و رتبه سوم استان در شاخص توسعه یافتگی فاوا در سطح کشور، از تلاش‌ها و اقدامات وزارت ارتباطات و نیز مدیران استانی در جهت توسعه این بخش در سطح استان و شهرستان‌های تفت و میبد تشکر کرد.
وی با بیان اینکه توسعه فناوری‌های پیشرفته و های‌تک، بر حفظ نیروهای نخبه و سرمایه های انسانی در استان تاثیر دارد، بر لزوم سرمایه گذاری در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای برنامه های توسعه استان تاکید کرد.
رییس مجمع نمایندگان استان یزد، با بیان اهمیت سند آمایش استان در برنامه‌های توسعه استان و شهرستان‌ها، به لزوم دیده شدن نقش و جایگاه مناسب برای فناوری اطلاعات در توسعه استان اشاره کرد و توسعه متوازن و ایجاد فرصت‌های یکسان برای بخش‌های مختلف را خواستار شد.
نماینده مردم شریف شهرستان‌های تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در پایان آمادگی خود را برای همکاری جهت پیشبرد اهداف و برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان و کشور و نیز، همراهی و حضور در افتتاح پروژه‌های حوزه ارتباطات استان در شهرستان‌های حوزه انتخابیه اش اعلام کرد.
در ابتدای این نشست، محمدرضا پاکدل، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، در گزارشی کوتاه، شاخص‌های ارتباطی استان و شهرستان‌های تفت و میبد، همچنین اقدامات اخیر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت توسعه اقتصاد دیجیتال و حمایت از کسب و کارهای حوزه فاوا و توسعه اشتغال را بیان کرد.
نماینده ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان یزد، به اهمیت اقتصاد دیجیتال و توجه به کسب‌وکارهای نوپا در ساختن «ایران هوشمند؛ آینده روشن» اشاره کرد و با بیان نقش نمایندگان مجلس در قانونگذاری و تاثیر آن در ساختن آینده کشور، توجه به فناوری اطلاعات به عنوان پیشران و موتور محرک اقتصاد را در سیاستگذاری‌های کلان و قانونگذاری خواستار شد.
گفتنی است نشست صمیمانه کمال دهقانی فیروزآبادی، نماینده مردم شریف شهرستان‌های تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با محمدرضا پاکدل، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد و سایر مدیران استانی دستگاه‌های تابعه وزارت ارتباطات، روز یکشنبه، 20 مردادماه 98، به میزبانی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار