سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

یکی از جوهره‌های مهم سند تحول بنیادین، عدالت آموزشی است

حسینی: حذف بخاری های نفتی از مدارس تا اول مهر اجرایی می شود

زاهدان(پانا)- سرپرست وزارت آموزش و پرورش، اجرایی شدن سند تحول بنیادین را نیاز مند به همکاری همه‌ی ارگان‌ها دانست و یکی از جوهره‌های اصلی آن را اجرایی شدن عدالت آموزشی در سطح کشور عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۴۶۹۵۲
لینک کوتاه کپی شد
یکی از جوهره‌های مهم سند تحول بنیادین، عدالت آموزشی است

سید جواد حسینی در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان و امام جمعه ی زاهدان و نماینده ی ولی فقیه در استان، اظهار کرد: راهی که آموزش و پرورش در پیش گرفته و همه ی ارکان نظام آن را مورد تایید قرار داده اند، اجرای کامل و جامع سند تحول بنیادین در جامعه است و همه ی مطالبات، اجرایی شدن این سند مهم است.

او ادامه داد: هنوز سند تحول بنیادین برای اجرایی شدن وارد مدارس نشده است و ما همه ی توان خود را معطوف به این کردیم که تا اول مهر آن را به مدارس بکشانیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از جوهره های اصلی سند تحول بنیادین، عدالت آموزشی است، عنوان داشت: همه ی مدیران ومسئولان باید به عدالت آموزشی توجه ویژه ای داشته باشند و به اجرای آن تاکید کنند تا بتوان این امر مهم را در سطح کشور اجرایی کرد.

حسینی تصریح کرد: عدالت آموزشی یعنی دانش آموزان، افراد، مناطق و استان های لازم التوجهی هستند که باید آنها را به قابل توجه تبدیل کرد.

او با اشاره به وضعیت آموزشی در قبل انقلاب و یادآوری آن دوران، ابراز کرد: پیشرفت ها و دستاوردهایی که بعد از انقلاب اسلامی، در حوزه آموزش و پرورش اتفاق افتاده است اصلا با دوران قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و دستاوردهای بزرگی به دست آمده است اما هنوز محرومیت هایی را در شاخص های آموزشی داریم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: باید تمام تلاشمان را بکنیم که عدالت آموزشی تحقق پییدا کند چرا که همه ی معلمین، مدارس و دانش آموزان در گروه های مختلف نیاز به توجه ویژه ای دارند.

حسینی تاکید کرد: عدالت باید از نوع ترجیحی باشد و باید روی یاین عدالت توجه ویژه ای شود.

او بیان کرد: از 400بمیلیارد تومان بودجه کل کشور برای استاندارد سازی مدارس، تقریبا 67 میلیارد تومان به استان سیستان و بلوچستان اختصاص پیدا خواهد کرد که این موضوع، نویدبخش حذف بخاری های نفتی از مدارس تا ابتدای مهر به مردم استان است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه تا شروع سال تحصیلی، پایان جمع شدن مدارس خشت و گلی بجز در سیستان و بلوچستان را جشن می گیریم، عنوان داشت: مدارس خشت و گلی در سیستان و بلوچستان تا پایان آبان ماه سال جاری برچیده خواهد شد و جشن آن را خواهیم گرفت.

حسینیی با بیان اینکه نگاه اموزش و پرورش این است تا عدالت ترجیحی اجرا شود، عنوان داشت: امروز ما در شرایط جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم و به طبع بودجه کشور نیز کاهش پیدا می کند.

او افزود: با کاهش بودجه نیز ما نوید تخصیص 2000 میلیارد تومان برای جذب فرهنگیان استان تا اول مهر را می دهیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پایان ابراز کرد: رویکرد آموزش و پرورش در جذب نیرو، رویکرد بومی پذیری است که می تواند به ارتقا شاخص های استانی در بحث آموزش و پرورش کمک شایانی بکند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار