رئیس پلیس راهور خبر داد

ساعتی 2 نفر در تصادفات کشور کشته می‌شوند

سردار هادیانفر: خرید و فروش خودروهای پلاک مناطق آزاد ممنوع است

تهران (پانا) - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از مرگ میانگین ساعتی ۲ نفر در پی تصادفات رانندگی از ابتدای امسال تا روز گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۶۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد
ساعتی 2 نفر در تصادفات کشور کشته می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار سیدکمال هادیانفر صبح امروز در جمع خبرنگاران اصحاب رسانه، اظهار کرد: توسعه انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات، دغدغه اصلی و جدی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا است که تحقق این مهم نیازمند همراهی اصحاب رسانه و مردم با پلیس است. بنا داریم با کمک رسانه‌ها و همکاران مان توجه به عبور عابر پیاده از خطوط گذری، استفاده از زیرگذر و روگذر برای عابران، توقف قبل از خط عابر، استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسیکلت سواران و حرکت نکردن آنها در خطوط ویژه و ... را به جد و با همراهی ظرفیت‌های اجتماعی بیش از گذشته مورد توجه قرار دهیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه 27 درصد کشته‌های رانندگی در رابطه با عابران پیاده است، ادامه داد: در محورهای شمالی کشور 82 درصد از جان‌باختگان از عابران پیاده و موتورسیکلت سواران هستند.

این مقام عالی انتظامی تأکید کرد: کاهش جان‌باختگان سوانح ترافیکی و تصادفات نیازمند همراهی جدی اصحاب رسانه و خبرنگاران با پلیس راهنمایی و رانندگی است تا فرهنگ ترافیکی در کشور بهبود و ارتقاء یابد.

وی با بیان اینکه در نظر داریم از ظرفیت‌های اجتماعی برای ارتقاء فرهنگ ترافیکی بهره ببریم، ادامه داد: اکنون از جمعیت 80 میلیونی کشور، قریب به 40 میلیون نفر را بانوان تشکیل می‌دهند و از این تعداد 6 میلیون و 700 هزار خانم دارای گواهینامه هستند که این به معنای نقش و سهم موثر بانوان جامعه در جامعه ترافیکی است.

سردار هادیانفر تأکید کرد: بنا داریم در بازه‌های مختلف و از طیف‌های اجتماعی گوناگون زنان کشور به عنوان «بانوی فرهنگ‌یار ترافیک» بهره ببریم و در واقع این قشر به کمک پلیس می‌آیند.

هر ساعت ۲ نفر در تصادفات کشور جان خود را از دست می‌دهند

سردار هادیانفر در ادامه با اشاره به آمار جان‌باختگان حوادث رانندگی در کشور، اظهار کرد: در موضوع تصادفات رانندگی وضع ما طی دو سال گذشته خوب نبود و روند کاهشی آمار فوتی‌های تصادفات متوقف شد؛ حتی در سال ۹۶ این آمار۱.۲ درصد و در سال ۹۷ نیز ۱.۷ درصد رشد داشت.‌

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون دست‌کم ۶۵۳۴ نفر در تصادفات جان باخته‌اند که آمار سه ماهه آن به تایید پزشکی قانونی رسیده است؛ طبق همین آمار به طور میانگین روزانه ۴۶ نفر و هر ساعت ۲ نفر در تصادفات رانندگی کشور جان‌ خود را از دست داده‌اند.

ممنوعیت تردد خودروهای پلاک موقت لوکس و آمریکایی در خارج از مناطق‌آزاد

رئیس پلیس راهور ناجا درباره تردد خودروهای دارای مناطق آزاد، خاطرنشان کرد: خودروهای دارای پلاک مناطق آزاد چون 90 درصد از عوارض دولتی را نداده‌اند و به همین دلیل تنها سالی یک ماه می‌توانند وارد دیگر نقاط کشور شوند و با توجه به اینکه تاریخ اخذ پلاک گذر موقت در پلاک نصب شده، پلیس با آن برخورد کرده و خودرو توقیف می‌شود.

خرید و فروش خودروهای پلاک مناطق آزاد ممنوع است

وی با بیان اینکه خرید و فروش خودروهای پلاک مناطق آزاد ممنوع است، گفت: همچنین آن دسته از خودروهایی که جنبه تفاخر داشته باشند اجازه خروج از منطقه آزاد را نخواهند داشت و حتی یک ماه نیز نمی‌توانند وارد حوزه سرزمینی شود بر همین اساس خودروهای امریکایی و خودروهایی نظیر لامبورگینی، پورشه و ... اجازه تردد در هیچ نقطه‌ای از کشور به جز منطقه آزاد را نخواهند داشت.

انتقاد پلیس راهور از شهرداری تهران

هادیانفر درباره وضع ترافیکی شهر تهران نیز گفت: در این حوزه انتقاد به شهرداری تهران وجود دارد؛ شهرداران مناطق منازل مسکونی را به مراکز تجاری تبدیل کرده‌اند و این منازل بدون پارکینگ، مرکز تجاری شده‌اند. در همین بلوار مرزداران، خیابان پاسداران و ... ببینید این همه خانه به مغازه، آموزشگاه، رستوران و ... تبدیل شده و حتی یک پارکینگ هم ندارند، کار اساسی باید صورت بگیرد،چقدر ما می‌توانیم جریمه کنیم وقتی خودرویی دیگر جایگزین می‌شود و دوباره همان چرخه ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار