امضای میثاق‌نامه حفظ طبیعت و محیط‌زیست در مسابقات ورزش دانش‌آْموزی در شهرکرد

تهران (پانا) - میثاق نامه حفظ طبیعت و محیط زیست در حاشیه افتتاحیه سی و ششمین دوره مسابقات قهرمانی ورزشی دانش‌آموزان پسر سراسر کشور در شهرکرد امضا شد.

کد مطلب: ۹۴۶۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد
امضای میثاق‌نامه حفظ طبیعت و محیط‌زیست در مسابقات ورزش دانش‌آْموزی در شهرکرد

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استان چهارمحال وبختیاری، در حاشیه افتتاحیه سی و ششمین دوره مسابقات قهرمانی ورزشی دانش آموزان پسر سراسر کشور در شهرکرد میثاق‌نامه حفظ طبیعت و محیط زیست از سوی استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش استان و دیگر مسؤولان کشوری و استانی حاضر در این آیین امضا شد.

متن این میثاق‌نامه به شرح زیر است:

«ما دانش‌آموزان، ورزشکاران، مربیان، سرپرستان و مسؤولان می‌دانیم: آب، هوا، خاک، گیاهان، درختان و جانوران آفریده‌های خداوند مهربان هستند. همه آفریده‌های خداوند ارزشمندند، پس به آنها احترام می‌گذاریم و از آن‌ها درست نگهداری می‌کنیم. زندگی ما به آب وابسته است، آب را درست مصرف می‌کنیم و آلوده‌اش نمی‌کنیم. زندگی و سرزندگی ما به هوای سالم وابسته است، هرگز به هیچ دلیلی هوا را آلوده نمی‌کنیم. می‌دانیم یک کیسه پلاستیکی کمتر در روز یعنی چه! می‌دانیم خرید در پاکت‌های کاغذی و چندبار مصرف یعنی چه! می‌دانیم کاغذ، پلاستیک، شیشه و فلز زباله نیستند! می‌دانیم که کاغذ بیشتر یعنی درخت کمتر می‌دانیم که درخت کمتر یعنی پرنده کمتر و می‌دانیم آسمان بی‌پرنده یعنی چه! می‌دانیم بدون درخت‌ها و فضای سبز، زندگی ممکن نیست، همیشه به فکر حفظ فضای سبز هستیم.

ما نمی‌توانیم همه را اصلاح کنیم، ما نمی‌توانیم به همه تذکر دهیم، اما از خودمان شروع می‌کنیم. پاسدار طبیعت ایران عزیز باشیم و به آن احترام بگذاریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار