مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی: کسب9رتبه کشوردرمسابقات قرآن،عترت ونماز،توسط دانش آموزان استان

بیرجند(پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: دانش آموزان دختر و پسر استان موفق به کسب 9 رتبه اول تا سوم کشور در سی و هفتمین دوره ی مسابقات قرآن، عترت و نماز شدند.

کد مطلب: ۹۴۵۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی: کسب9رتبه کشوردرمسابقات قرآن،عترت ونماز،توسط دانش آموزان استان

محمد علی واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: صبح امروز با اعلام این خبر اظهار کرد: از سال گذشته آموزش و پرورش استان در راستای تحقق سه هدف آموزش عمومی قرآنی، آموزش عالی قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی برنامه ریزی کرده و تا کنون موفق شده دانش آموزان زیادی را در محورهای معرفت قرآنی، ایمان قرآنی و رفتار قرآنی تربیت‌ نماید.

او، با بیان این که انجام فعالیت‌های قرآنی، به‌سرعت بخشی و حمایت بیشتری نیازمند است؛ تصریح کرد: آنچه ما در فعالیت های قرآنی به دنبال آن هستیم ترویج فرهنگ و معارف قرآن در زندگی فردی و اجتماعی فرهنگیان و دانش آموزان استان است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به مشارکت 150 هزار دانش آموز دختر و پسر استان در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز، ادامه داد: از این میان یک هزار و 392 دانش آموز در دوره های مختلف تحصیلی به مرحله استانی راه یافتند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که از مجموع دانش آموز راه یافته به مرحله استانی،76 نفر از برگزیدگان دو بخش پژوهشی و آوایی در رشته های مختلف جواز حضور در مرحل کشوری را کسب کردند، ابراز داشت: در مرحله ی کشوری نیز دانش آموزان استان از میان قریب 3 هزار دانش آموز برتر قرآنی 9 دانش آموز استان موفق به کسب رتبه های اول تا سوم کشور شدند.

او با بیان این که مسابقات قرآنی وسیله‌ای برای انس با قرآن و اجتماعی شدن است، افزود: برگزاری این گونه مسابقات یک وسیله برای ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان و ایجاد انس با قرآن، قرار گرفتن در فضای همسالان و اجتماعی شدن است.

واقعی تأکید کرد: ارتباط با قرآن تاثیرات شگرفی در زندگی انسان دارد و این امر موجب نورانیت دل ها و توفیق الهی می گردد.

گفتنی است سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان کشور به میزبانی شهرستان های مشهد مقدس و زنجان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار