دکتر صابونچی در مراسم اختتامیه «اردوی نشاط و امید» پسران:

وظیفه ذاتی سازمان جوانان هلال احمر تربیت نیرو برای مأموریت‌های امدادی و بشردوستانه است

زنجان (پانا) - مراسم اختتامیه اردوهای« نشاط و امید» جمعیت جوانان و روستایی هلال احمر عصر سه‌شنبه در سالن غدیر دانشگاه زنجان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۴۵۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد
وظیفه ذاتی سازمان جوانان هلال احمر تربیت نیرو برای مأموریت‌های امدادی و بشردوستانه است

دکتر صابونچی رئیس سازمان جوانان هلال احمر کشور در این مراسم گفت: «یکی از برنامه‌های اصلی هلال احمر برگزاری اردوهای متنوع برای اعضای کانون هاست. اجرای چنین اردوهایی علاوه بر تشویق دانش‌آموزان، به توانمندسازی آنها از طریق برگزاری کلاسهای کارآموزی و کارورزی در جهت افزایش مهارت‌های امدادی کمک می‌کند. این برنامه‌‌ها برای دانش‌آموزان در قالب اردو‌های دوستی کانون‌های دانش‌آموزی و برای جوانان در قالب اردوهای شادی برگزار می‌شود.»

صابونچی افزود: «اردوها امسال به صورت منطقه‌ای با تقسیم کشور به چهار منطقه برگزار شدند. که زنجان کانون اردوهای شمال غرب انتخاب شده است. سازمان جوانان در کنار این اردوها اردوهای دیگری را هم برگزار می‌کند. برای دانشجویان اردوهایی با همکاری دانشگاه آزاد، برای دانش‌آموزان اردوهایی در قالب المپیاد کشوری مدرسه آماده را داشتیم. و اردوهای متنوع دیگر که به صورت منطقه‌ای و کشوری برگزار می‌شوند.»

صابونچی اشاره کرد: «در سال گذشته حدود 10 هزار نفر از اعضای کانون‌ها در اردوهای منطقه‌ای و کشوری شرکت داشتند. علاوه بر آن اردوهای یک روزه و دو روزه درون استانی به تعداد بیشتر در طول سال برگزار شده‌اند.»

صابونچی در اشاره به برنامه‌های داوطلبان گفت: « ما در طول سال طرح ملی دادرس را در مدارس اجرا می‌کنیم. در واقع هر ساله حدود 300 هزار نفراز دانش‌آموزان را به صورت طرح "دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت" آموزش می‌دهیم و در مسابقات شرکت می‌کنند. برای دانش‌جویان هم در قالب خودشان برنامه برگزار می‌کنیم و هر ساله در مسابقات شرکت می‌کنند. شاکله اصلی امداد‌گران در حوادث، سوانح و روزهای سخت مانند بلایای طبیعی جوانان و نوجوانان آموزش دیده هستند که در قالب تیم‌های امدادی فعالیت می‌کنند. وظیفه ذاتی سازمان جوانان هلال احمر تربیت نیرو برای مأموریت‌های امدادی و بشردوستانه است.»

صابونچی هدف دیگر برگزاری اردوها را اینگونه عنوان کرد: «باید جوانان و نوجوانان بدانند هلال احمر برنامه‌های بسیار متنوعی دارد. برنامه‌های هلال احمر محدود به حوادث و سوانح نیست و در طول سال برنامه‌های مختلفی از کارآفرینی گرفته تا فعالیت‌های زیست محیطی،کارهای بشردوستانه، کارهای حوزه سلامت و فعالیت‌های مرتبط دیگر را اجرا می‌کند.»

صابونچی تأکید کرد: « هلال احمر از هر کس که طرحی در زمینه گسترش صلح و دوستی و کاهش آلام داشته باشد و بخواهد داوطلبانه به هلال احمر کمک کند استقبال می‌کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار