اشتغالزائی 120 هزار نفری در صنعت مبلمان کشور

تهران (پانا) - بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی صنعت مبلمان تهران که در واقع بزرگترین رویداد نمایشگاهی صنعت مبلمان منطقه خاورمیانه محسوب می شود، صبح امروز با حضور دکتر رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران اتحادیه و انجمن های مختلف صنعت مبلمان کشور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش یافت، نمایشگاهی که در آن تولید کنندگان جدید ترین و زیبا ترین مدل های مبلمان منزل را ارائه و به نمایش گذاشتند.

کد مطلب: ۹۴۵۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
اشتغالزائی 120 هزار نفری در صنعت مبلمان کشور

به گزارش روابط عمومی بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل: در این نمایشگاه، بیش از 300 شرکت و واحد تولیدی کوچک و بزرگ مناطق مختلف کشور جدیدترین تولیدات و خدمات خود را به نمایش گذاشتند.

در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل رویداد های مختلف جانبی در سه حوزه نوآوری، فناوری و صادرات مبل و در یک سالن اختصاصی (سالن فیتکس، سالن 43 نمایشگاه) برگزار شده است.

همچنین در نمایشگاه امسال مرکز ویژه ای به نام پاویون صادراتی دایر شده که در آن علاوه بر حضور ۱۰ برند اصلی صادراتی مبلمان؛ بخشی نیز بعنوان پاویون نوآوری برای کسب و کار های نوپا و آنلاین حوزه مبلمان و مراکز دانشگاهی و علمی با تمرکز بر نقش کلیدی فناوری های نوین در عرصه تجارت مبلمان، ایجاد شده است.

در این سالن رویداد های متعدد و متنوعی از جمله بیش از ۲۰ کارگاه آموزشی و پنل تخصصی رایگان و همچنین اولین رویداد استارتاپی مبلمان و دکوراسیون برگزار می شود. همچنین یک بخش VIP جهت برگزاری جلسات B2B بین فعالان صنعت مبلمان در این سالن در نظر گرفته شده است.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت و توسط اتحادیه صنف درودگران و مبلسازان تهران و شرکت نمایشگاهی بانیان امید و در فضایی به وسعت بیش از ۴۰ هزار متر مربع مفید برگزار شده و مشارکت کنندگان در آن، تولیدات و خدمات خود را در 24 سالن نمایشگاهی بصورت تفکیکی و تخصصی به نمایش گذاشتند.

در حال حاضر در کل کشور بیش از ۵۰ هزار واحد صنفی تولیدی در این صنعت فعال هستند که برای حدود 120 هزار نفر در این کارگاه ها امکان اشتغال زایی فراهم شده است. این مسئله در حالی است که مهمترین فعالان بازار و صنعت مبلمان ایران کارگاه های کوچکی هستند که در گوشه و کنار ایران به کار مشغولند.

بازار مبلمان ایران سالانه بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد و در حال حاضر ارزش صادراتی کشورمان در این حوزه سالانه ۲۵ میلیون دلار برآورد شده و کشورهای عراق، قزاقستان، آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، افغانستان، تاجیکستان، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و اوکراین به عنوان عمده کشورهای مقصد صادرات مبلمان ایران شناخته می شوند.

صنعت مبلمان در سراسر جهان به عنوان یکی از سودده ترین صنایع کوچک و زودبازده شناخته می شود. ارزش تولیدات جهانی این صنعت در سال 2015 حدود 437 میلیارد دلار و ارزش تجارت بین المللی آن 147میلیارد دلار بوده است. سهم آسیا از این بازار جهانی 30 درصد و از این بازار تنها 3 درصد متعلق به کشورمان است.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل از امروز تا 18 مردادماه هر روز از ساعت 10 تا 18 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار