کشف و قطع برق ۹ واحد تولید ارز رمز در پایتخت

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ می‌گوید ۹ واحدی که میزان مصرف برق آنها مغایر با انشعاب خریداری‌شان بود، شناسایی و برق آنها را قطع کردیم تا مراحل قانونی مورد نظر را طی کند.

کد مطلب: ۹۴۴۸۵۶
لینک کوتاه کپی شد
کشف و قطع برق ۹ واحد تولید ارز رمز در پایتخت

به گزارش مهر، حسین صبوری، مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران با اشاره به اینکه کاهش تلفات سیستم توزیع برق تهران، یکی از اهداف مهم در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، گفت: ابتدای سال ۹۷ میزان تلفات شبکه توزیع برق ۷.۳ درصد بوده که در پایان سال ۹۷ به ۶.۴ رسید. این در حالی است که برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا پایان سال ۱۴۰۰ میزان تلفات شبکه توزیع برق تهران به ۰.۶ برسدو هم اکنون نیز شرکت توزیع برق تهران بزرگ رتبه نخست در کاهش تلفات شبکه را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

وی در مورد با قطع برق واحدهای تولید ارزرمز در پایتخت توضیح داد: مأموریت ما، نظارت بر مصرف مشترکین بر اساس انشعاب خریداری شده آنهاست. در این راستا ۹ واحد که میزان مصرف‌شان مغایر با انشعاب خریداری شده بود را شناسایی کردیم و مشخص شد اقدام به تولید ارز رمز می کنند؛ بنابراین برق این واحدها را فقط قطع کرده‌ایم تا سایر مراحل قانونی آن طی شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۱۳ درصد مشترکین برق کشور در تهران حضور دارند، گفت: ۱۰ درصد برق کل کشور در تهران مصرف می‌شود این در حالی است که شبکه توزیع فشار مضاعف و ضعیف در تهران ۳۲ هزار کیلومتر است و وظیفه تأمین برق و نگهداری ۵۰۰ هزار چراغ معابر را نیز عهده‌دار هستیم.

صبوری ادامه داد: ۷۶ درصد مشترکین تهرانی، خانگی هستند که ۴۰ درصد برق شهر را مصرف می‌کنند. از سوی دیگر، باید گفت میانگین رشد مصرف برق پیش‌بینی شده، ۳.۵ درصد در سال بوده است، درحالی‌که امسال از پیک بار مصرف برق سال گذشته تاکنون ۱۰۰ هزار مشترک جدید به مشترکین تهرانی اضافه شده است که در مجموع ۲۰۰ مگاوات مصرف برق را افزایش دادند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ، دمای هوا در پیک مصرف برق امسال را ۴۲ درجه اعلام کرد و گفت: این دما رشد ۱ درجه‌ای را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است. پیش‌بینی می‌کردیم میزان مصرف برق در ایام پیک ۵۰۰۰ مگاوات باشد که با سیاست‌های مدیریت مصرف، این رقم به ۴۶۶۰ مگاوات رسید. به عبارت دیگر، حدود ۳۵۰ مگاوات مصرف برق مدیریت شد. این در حالی است که امسال پیک مصرف برق، دو درصد رشد را تجربه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار