وزارت نفت عراق ارتباط با شناور حامل سوخت قاچاق را رد کرد

تهران (پانا) - در حالی که شب گذشته بر اساس فیلمی که ایرنا منتشر کرد اعلام شد که نفتکش توقیف‌شده حامل سوخت قاچاق در جزایر فارسی، عراقی است، بغداد هر گونه ارتباط با این نفتکش را تکذیب کرد.

کد مطلب: ۹۴۴۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد
وزارت نفت عراق ارتباط با شناور حامل سوخت قاچاق را رد کرد

قرارگاه منطقه دوم دریایی سپاه در بوشهر عصر روز یکشنبه اعلام کرد که یگان‌های شناوری این ارگان نظامی یک فروند شناور حامل ۷۰۰هزار لیتر سوخت قاچاق را در نزدیکی جزایر فارسی چهارشنبه نهم مرداد ماه توقیف کرده است.

به گفته سردار سرتیپ‌دوم‌پاسدار رمضان زیراهی، فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه، این شناور خارجی که از کشتی‌های دیگر سوخت دریافت و درحال انتقال آن به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بود، با هماهنگی مراجع قضایی در حوالی جزیره فارسی توقیف شد.

بر اساس فیلمی که از لحظه توقیف کشتی در اختیار ایرنا قرار گرفته است این شناور عراقی و حامل سوخت گازوئیل به نظر می‌رسد.

بر اساس اطلاعات نمایش داده شده در فیلم‌این شناور که «هیتا» نام دارد در فاصله ۱۸ مایلی جزیره فارسی توقیف شده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از بغداد، عاصم جهاد، سخنگوی وزارت نفت عراق، هرگونه رابطه وزارت نفت این کشور را با نفتکش توقیف‌شده از سوی ایران رد کرد.

او افزود هرگز چنین نفتکشی وابسته به ما نیست و تحقیقات خودمان را نیز برای شناخته شدن وابستگی این نفتکش که گفته می‌شود احتمالا عراقی است، آغاز کرده‌ایم.

همچنین به گزارش المیادین، وزارت نفت عراق افزوده است: «ما گازوئیل صادرات نمی‌کنیم بلکه تنها نفت خام و مشتقات نفتی صادر می‌کنیم.»

این وزارتخانه اضافه کرده است که طرف‌های ذی‌ربط در حال جمع‌آوری اطلاعات درباره نفتکش توقیف‌شده‌اند و این وزارتخانه از نفتکش‌هایی در این حجم استفاده نمی‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار