مسئول گروه جمعیت دانشجویی امام حسن(ع) استان سمنان خبر داد:

مهارت آموزی و تربیت اجتماعی - اقتصادی، از اهداف مهم برنامه های غنی سازی اوقات فراغت

سمنان (پانا) - مسئول گروه جمعیت دانشجویی امام حسن(ع) استان سمنان، با اشاره به اهمیت فعالیت های مکمل و فوق برنامه، مهارت آموزی و تربیت اجتماعی و اقتصادی را از جمله اهداف مهم برنامه های جمعیت دانشجویی امام حسن(ع) سمنان جهت غنی سازی اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و بزرگسالان به ویژه در مناطق محروم عنوان نمود.

کد مطلب: ۹۴۴۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد
مهارت آموزی و تربیت اجتماعی - اقتصادی، از اهداف مهم برنامه های غنی سازی اوقات فراغت

فاطمه زهرا تجلی، در گفت و گو با خبرنگار پانا سمنان، با بیان اینکه نگاه گروه ما به مقوله اوقات فراغت، تربیتی است، گفت: از این رو برنامه‌ها و دوره های آموزشی متنوعی را برای هدایت مخاطبانمان به ویژه کودکان و نوجوانان در زمینه مهارت‌ها به سمت دانش درحال اجرا هستیم.

وی با عنوان این مطلب که بسته‌های متنوعی را برای کسب یک مهارت در محل کانون جوانان بسیج سمنان برای مخاطبانمان در نظر گرفته ایم، تصریح کرد: در برنامه‌های تابستانی، بسته‌های متنوعی را در نظر گرفته ایم که استفاده از این بسته‌ها به آنان کمک می‌کند تا مهارتی را که به آن علاقه‌مند‌ هستند، کسب کنند.

مسئول گروه جمعیت دانشجویی امام حسن(ع) استان سمنان افزود: دوره های آموزشی در حال اجرای ما بر روی محورهای "معرفتی، هویتی و بصیرتی"، "‌فرهنگی، هنری و علمی"، "خدماتی"، "اقتصادی و اشتغال‌زایی"،‌ "تربیت‌بدنی و سلامت" فعالیت دارد.

تجلی، خاطرنشان کرد: افراد شرکت کننده در دوره های آموزشی جمعیت دانشجویی امام حسن(ع) سمنان به حوزه شغلی ورود پیدا کرده و در انتهای دوره و پس از تعیین قبول شدگان در آزمون پایانی دوره، گواهینامه های معتبری از سازمان فنی و حرفه‌ای و ارگان های دیگر به آنان اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت دانشجویی امام حسن(ع)، شبکه ای منسجم و پویا از گروه های جهادی و دانشجویی است که با هدف نقش آفرینی و فعالیت مستمر، اثرگذار و الهام بخش در حاشیه کلان شهرها با موضوع رفع آسیب های اجتماعی و امداد رسانی به آسیب دیدگان بلایای طبیعی در سال ۱۳۹۵بنیان گذاری شد، اظهار داشت: این جمعیت به عنوان مجموعه‌ای غیرانتفاعی و مستقل در تلاش است از طریق شبکه‌سازی گروه های جهادی و دانشجویی و افراد متخصص جهت اجرای فعالیت های مستمر در حاشیه کلان شهرها و حوزه رفع آسیب های اجتماعی و با جذب، سازماندهی و جهت دهی مشارکت های مردمی و خیرین گامی بلند در راستای حمایت از اقشار آسیب دیده و در معرض آسیب بردارد.

مسئول گروه جمعیت دانشجویی امام حسن(ع) استان سمنان با بیان اینکه این طرح به منظور توجه به استعدادهای کودکان و نوجوانان حاشیه شهر سمنان و توجه بیشتر خانواده‌ها به این دانش آموزان است؛ چرا که بیشتر والدین دانش آموزان حاشیه شهر، سواد تحصیلی کمتری داشته و مشکلات خانوادگی در بین آنها بیشتر است، افزود: بر این باوریم که با نگاه و بهره گیری از فعالیت های انجام شده و با استفاده از ظرفیت‌های دانشجویی و مردمی و تعریف فعالیت های مشترک و هماهنگ، می‌توان اقدامات موثری در رفع آسیب های اجتماعی و حمایت از اقشار آسیب دیده، انجام داد.

گفتنی است؛ دوره های آموزشی جمعیت دانشجویی امام حسن(ع) سمنان در تابستان 98 ، با همکاری کانون فرهنگی ورزشی جوانان بسیج سمنان، سازمان هنری رسانه ای اوج و مرکز فضای مجازی قافله سمنان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار