پروژه های تولیدی شرکت پالایش نفت تبریز به بهره برداری رسید

رییس جمهوری: 3000 روستا در هرسال به شبکه گاز متصل می شوند

تبریز (پانا)- رییس جمهوری گفت هر ساله 3 هزار روستا به شبکه گاز کشور متصل می شوند که کار عظیمی و بزرگی است.

کد مطلب: ۹۴۳۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
رییس جمهوری: 3000 روستا در هرسال به شبکه گاز متصل می شوند

حسن روحانی در آیین افتتاح پروژه های تولیدی شرکت پالایش نفت تبریز بیان کرد: امروز پروژه های آب و برق به ارزش 6 هزار میلیارد تومان و پروژه های تولیدی شرکت پالایش نفت تبریز با سرمایه گذاری 5 هزار میلیار تومان به بهره برداری می رند که همه این ها نشان از پیشرفت و حرکت اقتصادی کشور است.

وی ادامه داد: وزارت نفت و شرکت های همکار این وزارت در دولت تدبیر و امید کار بزرگی را برای خودکفایی انجام دادند و زمانی بود که ما نیاز به واردات بنزین و گازوئیل داشتیم ولی خوشبختانه امروز در هرد و محصول به خودکفایی رسیه و حتی صادرات نیز داریم.

رییس جمهوری افزود: در گاز طبیعی نیز در فصل تابستان خودکفا بودیم ولی در زمستان مجبور به واردات از کشورهای همسایه می شدیم ولی اکنون در زمستان نیز به خودکفایی رسیده ایم.

روحانی تصریح کرد: با اجرایی شدن برجام و برداشته شدن تحریم ها در مدت چند ماه ، تولید و صادرات ما تحول بزرگی پیدا کرد که نشان از همت بلند صنعت نفت کشور است.

وی گفت: در زمینه کیفیت نیز، بنزین پتروشیمی را که آلودگی ایجاد می کرد را کنار گذاشتیم و البته زمانی چاره ای نداشتیم و باید استفاده می کردیم ولی اکنون به تدریج از دسترس خارج می کنیم.

رییس جمهوری گفت: پالایشگاه های کشور در حال حاضر بنزین معمولی و بنزین یورو 4 و 5 را به یک قیمت می فروشند که برای رقابت در جهت افزایش کیفیت پالایشگاه ها برنامه ریزی کرد.

چهار طرح عملیاتی شده شرکت پالایشگاه تبریز با حضور رئیس جمهوری با اعتباری بالغ بر ۵۴ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال به صورت رسمی بهره‌برداری ‌شد.

طرح ارتقاء بنزین تولیدی شرکت به استاندارد یورو، پروژه تغییر کاربری واحد کاتالیستی به واحد ایزومراسیون نفتای سبک، طرح تولید گازوئیل یورو پنج و اجرای طرح تولید روغن‌های پایه و روانساز این چهار پروژه بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار