شیر مادر با عشق و علاقه ی مادر همراه است

شیراز(پانا)_ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز  اهداف برنامه ترویج تغذیه با شیر مادر که تا سال ١۴٠٠عملیاتی میشود را ارتقا پوشش شروع تغذیه با شیر مادر در ساعت اول تولد برشمرد.

کد مطلب: ۹۴۳۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد
شیر مادر با عشق و علاقه ی مادر همراه است

عبد الرسول همتی در همایش ترویج تغذیه با شیر مادر و راه اندازی بانک شیر مادر که با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی ،مدیر کل دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس،معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز،معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نماینده یونیسف و جمعی از مدیران برگزار شد، تولد نوزادان واجد شرایط بدو تولد را از 84درصد به 90 درصد را از دیگر اهداف برنامه ترویج تغذیه با شیر مادر دانست و گفت: افزایش تغذیه انحصاری با شیر مادر در 6ماهه اول عمر را از 57 درصد به 60 درصد بیان کرد.

همتی توسعه و اجرای طرح بیمارستان دوستار کودک درتمام بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز یکی دیگر از اهداف برنامه ترویج تغذیه با شیر مادر برشمرد.

*بانک شیر مادر دایه ی امروز*

محمد باقر حسینی عضو هیئت علمیه ی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در ادامه این مراسم در خصوص زمینه ی فعالیت بانک شیر مادر اظهار داشت:مشاوره و آموزش شیر دهی به مادران ،رفع مشکل شیر دهی مادران و جمع آوری شیرهای اضافه ی مادران و اهدای آنها به مادرانی که برای فرزند خود شیر ندارند؛از جمله وظایف بانک شیر مادر است.

همه‌ی مادران به طور طبیعی و غریزی علاقه مند به تغذیه فرزندان خود با شیر مادر هستند وسعی دارند بهترین مراقبت و تغذیه را برای آنان فراهم نمایند.

شیر دهی و تغذیه شیر خوار با شیر مادر فرایندی است که نیاز به آموختن و کسب مهارت های لازم دارد که با انگیزه مادران و حمایت اطرافیان و برخورداری مادران شیرده از مشاوره سودمند مشاورین شیر دهی سیستم بهداشتی تسهیل می گردد.

خبرنگار:محمدفروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار