جوابیه آموزش و‌پرورش استان بوشهر به بیانات عبدالناصر غلامی، معاون سابق پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان در فضای مجازی؛

بوشهر(پانا)_ آموزش و‌پرورش استان بوشهر در واکنش به بیانات عبدالناصر غلامی، معاون سابق پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان در فضای مجازی که در تاریخ 5 مرداد 98 نگاشته است جوابیه ای منتشر کرد.

کد مطلب: ۹۴۲۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
جوابیه آموزش و‌پرورش استان بوشهر به بیانات عبدالناصر غلامی، معاون سابق پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان در فضای مجازی؛

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر : متن جوابیه به شرح ذیل است :

به نام خدا

در سال 1397 از 17 هزار و ۴۰۰ نفر سهمیه آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش 529 نفر یعنی معادل ۳ درصد کل سهمیه به استان بوشهر اختصاص یافته بود که فقط 314 نفر از این تعداد پذیرش شدند.

در سال جاری نیز با کاهش مجوز وزارت به 16 هزار و 200 نفر، سهم استان به 414 نفر یعنی معادل 2.5 درصد رسیده است که عدم پذیرش کامل نیروها در سال پیش باعث کاهش سهمیه اختصاصی در سال جاری بوده است و همچنین باید در نظر داشت که در آزمون استخدامی سال 1398 سهمیه بیشتر استان ها کاهش چشم گیری داشته است.

همچنین در سهمیه دانشگاه فرهنگیان در سال 1397 از مجموع 945 سهمیه اختصاصی استان در مرحله اول فقط 541 نفر پذیرفته شدند و در مرحله تکمیل ظرفیت نیز 68 نفر به این تعداد اضافه شد.

در سال جاری سهمیه استان 401 خواهد بود که با پیگیری های انجام شده در خصوص تامین فضای خوابگاهی دانشگاه فرهنگیان در شهرستان های دشتی و دشتستان قرار بر افزایش 120 نفری به سهمیه استان بوده است.

دلیل کاهش سهمیه استانی دانشگاه فرهنگیان نبود ظرفیت خوابگاهی مناسب بوده است که آموزش و پرورش استان در این رابطه با مسوولان استانی رایزنی داشته است ولی موفق به تامین فضای لازم در زمان مقرر نشدند و همین باعث کاهش سهمیه درنظر گرفته شد.

گفتنی است کاهش سهمیه استان در پذیرش نیروی استخدامی نبود ظرفیت در دانشگاه فرهنگیان و نرخ کمبود اعلام شده است.

اگر چه سهمیه استان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است ولی با توجه به حذف بومی گزینی امکان جذب تمام سهمیه اختصاصی به استان وجود دارد که در این صورت 815 نفر پذیرفته خواهند شد که نسبت به جذب نهایی سال گذشته با 923 نفر رقم قابل قبولی خواهد بود و همچنین امیدواریم با هماهنگی های انجام شده در مرحله تکمیل ظرفیت این کاهش سهمیه نیز جبران شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار