تشریح فعالیتهای مرکز آموزشهای فنی و حرفه ای شهرستان اسلامشهر

اسلامشهر(پانا)-به مناسبت روز ملی کارآفرینی و آموزشهای فنی و حرفه ای مسئولین مراکز آموزش فنی و حرفه ای برادران و خواهران شهرستان اسلامشهر به تشریح برنامه های مرکز پرداختند.

کد مطلب: ۹۴۲۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد
تشریح فعالیتهای مرکز آموزشهای فنی و حرفه ای شهرستان اسلامشهر

مهدی نجاتی مدیر مرکز پانزذه فنی و حرفه ای برادران و مستانه خلیل پور مدیر مرکز چهارده آموزش فنی و حرفه ای خواهران شهرستان اسلامشهردرگفتگو باخبرنگارپانا شهرستانهای استان تهران اظهارداشتند:مرکز مذکور درسال هفتاد و پنج افتتاح شدو اکنون آقایان دررشته‌های تراشکاری،اتومکانیک،جوشکاری،صنعت ساختمان،برق صنعتی ونرم افزارمکانیک(کتیاوسالیدورکس)وخانم‌هانیزدرزمینه صنایع پوشاک،چرم،تعمیرات تلفن همراه و تبلت، فن آوری اطلاعات و صنایع چوب در حال آموزش و ارائه مهارتهای لازم هستند

خلیل پور در ادامه افزود: در راستای آموزشهای فنی و حرفه ای بخشی ازگروه‌های هدف ما زنان سرپرست خانواده با معرفی از سوی کمیته امداد و سازمان بهزیستی به همراه فرزندان آنان، پارک‌های فناوری اطلاعات،دانش آموزان واحدهای آموزشی درجهت غنی ساختن اوقات فراغت تابستان و بهبود یافتگان مراکز ترک اعتیاد هستند.

نجاتی نیز از برگزاری آزمونهای فنی و حرفه ای گفت و بیان کرد:آزمونهای سراسری ما هر یک ماه به صورت هماهنگ و همه رروزه به صورت آنلاین برای کارآموزان این مرکز و آموزشگاه های آزاد برگزار و مدارک معتبر بین المللی صادر میشود.

او به تاریخچه آموزشهای فنی و حرفه ای در ایران هم پرداخت و اذعان داشت:از دوران صدارت امیر کبیر این آموزشها در دو مرکز دار الفنون و فلاحت پایه گذاری شد و بعد از انقلاب اسلامی زیر نظر وزارت کار و تعاون و رفاه در حال فعالیت میباشیم.

نجاتی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد :با عنایت به اینکه آموزشهای مهارت بایستی بر اساس استانداردهای شغلی صورت پذیرد،به همین منظورمردم به مراکز آموزش فنی و حرفه ای و آموزشگاههای دارای مجوز از سازمان مراجعه نمایند.

او تاکید کرد:با توجه به محدودیت ظرفیت آموزش در مراکز فنی و حرفه ای ضروری است که واحدهای صنفی و صنعتی برای شرکت در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی همکاری نمایند تا ظرفیت بزرگی برای آموزش مهارت افراد جویای کار ایجادگردد.

مدیر مرکز پانزذه فنی و حرفه ای برادران اسلامشهر اذعان داشت: این قبیل آموزشها در کشورهای دیگر با هزینه های بالا اجرا میشود ،در حالی که این دوره‌هادر مراکز دولتی کشورمان به صورت رایگان به متقاضیان ارائه میگرددودر صورت قبولی گواهینامه مهارت با اعتبار بین المللی ارائه خواهد شد.

نجاتی با توجه به استقبال خوب اقشارمختلف مردماز مراکز آموزش فنی و حرفه ای در سطح کشور ونام سال 98 به نام رونق تولید خواستار توجه مسئولیندر زمینه به روز رسانی تجهیزات آموزشی مراکز مذکور مطابق با پیشرفت تکنولوژی و همچنین بازسازی ساختمانها که اکثرا"پس از سالها فعالیت فرسوده شده اند،تلاش مضاعف را داشته باشند.

/خبرنگار:ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار