تبدیل بیمارستان های درمانی شهرستان های اقماری دانشگاه علوم پزشکی شیراز به بیمارستان های آموزشی درمانی

شیراز(پانا)_معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تبدیل بیمارستان های درمانی شهرستان‌های اقماری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به بیمارستان‌های آموزشی درمانی خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۲۴۲۶
لینک کوتاه کپی شد
تبدیل بیمارستان های درمانی شهرستان های اقماری دانشگاه علوم پزشکی شیراز به بیمارستان های آموزشی درمانی

مصباح شمس در خصوص اعتباربخشی بیمارستان‌های آموزشی بیان داشت: اعتباربخشی به عنوان یک الگوی ارزشیابی آموزش عالی است که در بیشتر کشورهای دنیا با هدف حفظ و ارتقای کیفیت عرصه آموزشی نظیر بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می گیرد، محور این الگو بر اساس تدوین استانداردهایی است که مورد قبول صاحب نظران باشد.

شمس با تاکید بر اینکه تدوین این استانداردها باید با شرایط سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هر کشور انطباق داشته باشد، افزود: به این ترتیب می توان با بررسی های درون و برون سازمانی در امر فاصله‌یابی شرایط موجود نسبت به شرایط مطلوب در وجوه مختلف، اقدام به تهیه برنامه و تخصیص منابع کرد تا هدف نهایی که ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های آموزشی در تمامی مراکز است، فراهم شود.

او اضافه کرد: بیمارستان‌های درمانی شهرستان های دارای دانشکده اقماری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال تجهیز به انواع استانداردهای آموزشی هستند که در آینده پس از ارزیابی اعتبار بخشی، به بیمارستان های آموزشی درمانی تبدیل شوند تا قابلیت تربیت دانشجوی کارآموز داشته باشند.


مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در خصوص اجرای برنامه اعتبار بخشی آموزشی مراکز آموزشی درمانی بیمارستان های شیراز اظهار داشت:برنامه جامع اعتباربخشی آموزشی مراکز درمانی از سال ۱۳۹۰ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز آغاز و سپس از سال ۱۳۹۴ ، در تمامی مراکز آموزشی درمانی بیمارستان های کشور راه اندازی شد.


جواد کجوری در خصوص چگونگی این فرآیند افزود:در وزارت بهداشت کارگروهی متشکل از کارشناسان آشنا به مباحث ارزشیابی و مدیریت بیمارستانی و نیز با تجربه در زمینه اعتباربخشی و اجرایی ساختن استانداردهای معاونت درمان در بیمارستان، تشکیل شد که از دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز کارشناسانی در این کارگروه حضور داشتند و پس از بررسی های لازم، تمامی سنجه های مورد ارزیابی، تدوین و ابزار اندازه گیری استانداردها تعیین و در نهایت یک زبان مشترک ارزیابی برای ارزیابان بیرونی ایجاد شد و به دانشگاه های سراسر کشور ابلاغ و در نتیجه برنامه اعتباربخشی اجرا شد.


کجوری ادامه داد: در حال حاضر در تمامی مراکز آموزشی درمانی شیراز اعتباربخشی آموزشی اجرا شده و بیشتر بیمارستان ها تاییدیه یک ساله را کسب کردند و تعداد معدودی نیز با توجه به مستمر بودن اعتباربخشی در دو ماه آینده ارزیابی مجدد می شوند.


او در پایان اظهار امیدواری کرد که برای رسیدن به چشم انداز آینده برنامه جامع اعتباربخشی، با همکاری وزارت بهداشت و دانشگاه های کشور، اعتباربخشی آموزشی و درمانی ادغام و به صورت الکترونیک در سراسر کشور اجرا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار