بازدید سرزده بخشدار پاکدشت از نانوایی‌ها

پاکدشت(پانا)- بخشدار بخش مرکزی شهرستان پاکدشت از صنف نانوایی ها سرزده بازدید نمود و افزود: باید با متخلفان برخورد جدی صورت گیرد و شهروندان جهت اعلام تخلفات نانوایی ها به اداره صنعت ، معدن و تجارت مراجعه نمایند.

کد مطلب: ۹۴۲۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد
بازدید سرزده بخشدار پاکدشت از نانوایی‌ها

رضاخانی بخشدار مرکزی شهرستان پاکدشت به همراه نمایندگان ادارات تعزیرات، اتحادیه نانوایان و نیروی انتظامی به صورت سرزده از نانوایی‌های روستاهای تابعه بخش مرکزی شهرستان بازدید و از نزدیک وضعیت چگونگی پخت نان، ساعات پخت، وزن چانه‌ها، رعایت قیمت، بهداشت و کیفیت آرد و نان واحد‌های نانوایی را مورد بررسی قرار داد.

او در ادامه افزود: مشکلات اقتصادی، مجوزی برای تغییر خودسرانه قیمت نان توسط خبازی‌ها نیست چراکه قیمت‌گذاری در این زمینه مشمول قانون نظارت است و باید توسط دستگاه‌های مشخص شده صورت گیرد.

براین اساس شاید هر نانوایی روزانه 6 تا 7 کیسه آرد پخت کند که این میزان پخت قطعا جوابگوی هزینه‌های تولید نیست.

خانی در ادامه با اشاره به افزایش هزینه‌های سالانه آب، برق، گاز و مالیات گفت: در کنار این افزایش قیمت‌ها، قیمت نان در چند سال گذشته ثابت بوده است و این مشکلات هم باعث شده است که نانوایی یک شغل اقتصادی نباشد.

او با بیان اینکه بیشترین دغدغه دولت در عدم افزایش قیمت نان جلوگیری از آسیب‌نرسیدن به اقشار آسیب‌پذیر جامعه است،اذعان داشت: بنابراین دولت همیشه در افزایش قیمت نان مقاومت کرده تا رفاه حال کم درآمدترین افراد را نیز در نظر بگیرد.

رضاخانی خاطر نشان کرد: آزادپز شدن نانوایی‌ها راه‌حل رفع مشکلات این صنف و برخی از مردم تیرگی و برخی روشنی و تعدادی وزن نان و برخی ماندگاری نان را عامل کیفیت نان می‌دانند در حالی که از نظر صنفی کیفیت نان به مواد اولیه آن بر‌می گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار