تشکیل اولین زنجیره ارزش زیتون کشور در شهرستان رودبار

رشت (پانا) - مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی گفت: اولین زنجیره ارزش زیتون در شهرستان رودبار تشکیل شد.

کد مطلب: ۹۴۲۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل اولین زنجیره ارزش زیتون کشور در شهرستان رودبار

مجری طرح زیتون وزارت جهاد و کشاورزی با بیان اینکه اولین "زنجیره ارزش زیتون" در شهرستان رودبار استان گیلان به عنوان پایلوت تشکیل شد، گفت: این زنجیره در شهرستان طارم سفلی در استان قزوین و شهرستان طارم علیا در استان زنجان نیز تشکیل خواهد شد.

رحمت الله پریچهر با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ هزار تن از زیتون کشور در استان گیلان تولید می شود، افزود: عمده فعالیت اقتصادی در شهرستان رودبار مربوط به زیتون است.

پریچهر با بیان اینکه تشکیل زنجیره ارزش زیتون سبب ارتباط بین تولیدکنندگان، صاحبان صنایع، فرآوری‌کنندگان و تجار خواهد شد، ادامه داد: بر این اساس کشاورزی قراردادی مصوب وزارت جهادکشاورزی برای اطمینان تولیدکنندگان این محصول در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه به مدیریت مبارزه با مگس زیتون اشاره کرد و گفت: مدیریت مبارزه با مگس زیتون در شهرستان رودبار به دلیل وجود باغات قدیمی در این شهر در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این آفت در تمامی باغات دنیا وجود دارد، گفت: آفت مگس زیتون به‌عنوان مهمترین آفت باغات زیتون شناخته می‌شود.

وی با تاکید به اینکه آغاز سریعتر مبارزه با این آفت سبب کاهش خسارت باغات خواهد شد، گفت: در سال گذشته نیز این آفت وجود داشته اما به سبب همکاری دستگاه‌های مرتبط و باغداران خسارت قابل‌توجه نبوده است. همچنین امید می رود در سال جاری نیز با همکاری باغداران خسارت قابل توجه‌ای به باغات وارد نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار