اجلاس روسای ادارات آموزش و پرورش استان خراسان رضوی برگزار شد

مشهد (پانا)- با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، معاونین مدیرکل آموزش و پرورش استان، روسا، معاونین آموزش ابتدایی و معاونین آموزش متوسطه ادارات آموزش و پرورش مناطق 48 گانه خراسان رضوی و روسای ادارات داخلی اداره کل آموزش و پرورش استان، اجلاس روسای ادارات آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در مرکز آموزشی رفاهی امام علی (ع) مشهد برگزار شد.

کد مطلب: ۹۴۲۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد
اجلاس روسای ادارات آموزش و پرورش استان خراسان رضوی برگزار شد

رضا صابری تولایی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان در این جلسه گفت: مجموعه اقدامات، برنامه ریزی ها، تمهید مقدمات برای شروع یک سال تحصیلی خوب و استمرار آن جهت کسب نتیجه مطلوب مفهوم "پروژه مهر" است که همه ساله در ابتدای سال تحصیلی اجرا می شود.

وی افزود: بحث پروژه مهر نماد مدیریت در آموزش و پرورش است.

صابری تولایی تصریح کرد: آموزش و پرورش خراسان رضوی در سال تحصیلی ۹۹-۹۸، قریب به چهار درصد رشد دانش آموزی و همچنین بیش از دو درصد رشد کلاس را خواهد داشت.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: در نظام راهبری مدرسه محوری، تفویض اختیارات بیشتر بر مدارس مورد تاکید است.

وی در ادامه سیاست های اصلی و کلی آموزش و پرورش استان در پروژه مهر ۹۸ را کاهش تمرکز، مدرسه محوری، مشارکت درون سازمانی و مشارکت برون سازمانی برشمرد.

صابری تولایی عنوان کرد: تا آغاز سال تحصیلی ۹۸، تحویل یک هزار کلاس درس، تخریب و بازسازی مدارس خشتی و گلی و تعویض و ارتقاء سیستم گرمایشی یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس از جمله اقدامات آموزش و پرورش استان در حوزه فضا، مکان و تجهیزات خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان گفت: آموزش و پرورش استان در تمامی شاخص های آموزشی و تربیتی در صدر کشور قرار دارد و فقط باید در زمینه ارتقاء نرخ پوشش تحصیلی در استان توجه و اهتمام بیشتری داشته باشیم.

در ادامه جلسه ایرج سعادتمند سرپرست معاونت پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: فرآیند نقل و انتقالات، تامین نیروی انسانی و برنامه ریزی جهت آموزش نیروی انسانی سه کار بسیار مهم و استراتژیک این حوزه است که در حال انجام است.

وی افزود: در سال تحصیلی ۹۹-۹۸، قریب به ۱۶ هزار و ۶۰۰ نفر نیروی انسانی کمبود خواهیم داشت که با برنامه ریزی و سیاست های گوناگون سعی خواهیم داشت این کمبود را جبران نماییم و به امید خدا با این اقدامات و اتخاذ تدابیر لازم و به موقع تلاش خواهیم کرد در ابتدای سال تحصیلی هیچ کلاس درسی بدون معلم نداشته باشیم.

سعادتمند تصریح کرد: براساس دستورالعمل ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی سه راهکار مدیریت نیرو، مدیریت نیاز و مدیریت بحران پیش بینی شده است.

سرپرست معاونت پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: در حوزه مدیریت نیاز با اقداماتی همچون تجمیع کلاس های زیر نرم، تجمیع دروس مشترک در مقطع متوسطه دوم و برونسپاری طبق ظوابط مربوطه سعی خواهیم کرد نسبت به رفع نیاز نیروی انسانی ادارات آموزش و پرورش استان اقدام نماییم.

وی در پایان گفت: در حوزه مدیریت نیرو با اقداماتی همچون ابلاغ براساس اولویت اول، همپوشانی دروس در مقطع متوسطه، حداکثر تدریس عوامل اجرایی و سیاست مدیریت انقباضی و استمرار خدمت همکاران نسبت به استفاده بهینه از نیروی انسانی موجود گام برمی داریم.

در ادامه ابوالحسن حقیقی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی در این جلسه گفت: قریب به 137 هزار نوآموز استان در طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان شرکت خواهند کرد و بازدید روسای ادارات آموزش و پرورش استان از روند فعالیت پایگاه های طرح سنجش سلامت بسیار موثر خواهد بود و انجام این طرح در شرایط کاملا استاندارد حائز اهمیت است تا نتایج مثبت و درست حاصل شود.

وی افزود: بیش از 70 هزار نوآموز در مراکز پیش دبستانی مجاز استان مشغول به تحصیل هستند و نرخ درصد پوشش دوره پیش دبستانی در استان خراسان رضوی قریب به 54 درصد است که خوشبختانه این آمار نسبت به سال های گذشته ارتقاء چشمگیری داشته است.

حقیقی در پایان با تاکید بر اجرای طرح تعلیم برای دانش آموزان تکرار پایه، از واریز اعتبارات دوره پیش دبستانی در مناطق محروم خبر داد.

در ادامه این جلسه مصطفی اسدی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ستاد شورای پشتیبانی سوادآموزی آموزش و پرورش استان مثل سه سال گذشته توانست رتبه اول کشور را کسب نماید که این مهم جای تقدیر دارد.

وی در ادامه بر مواردی همچون پرکردن و خالی نماندن پست های مصوب سازمانی توسط روسای ادارات آموزش و پرورش، اهتمام و توجه ویژه جهت برگزاری ستاد امتحانات و ستاد بهبود کیفیت تاکید کرد.

در ادامه علیرضا مالک اشرفی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی در این جلسه گفت: مدیران مدارس باید فرم های سلامت روان را با دقت بررسی کنند و رفتارهای پرخطر دانش آموزان را جدی بگیرند و بررسی رفتارهای پرخطر دانش آموزان جلوی بسیاری از عواقب بعدی را خواهد گرفت و در این بین ارتباط بیشتر با مراکز مشاوره حائز اهمیت است.

وی افزود: روسای ادارات آموزش و پرورش در فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس حتما دقت نظر داشته باشند و نظر حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی در این زمینه می تواند در جهت انتخاب مدیران متعهد و اصلح تاثیرگذار باشد.

در ادامه صفدر سلطانی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی در این جلسه گفت: در درس تربیت بدنی چند مولفه را باید مدنظر قرار داد و این موارد محتوای آموزشی، فضا، تجهیزات و نیروی انسانی است.

وی ادامه داد: در حوزه محتوای آموزشی با اجرای سند تحول بنیادین و برنامه درس ملی، سرفصل ها و منابع آموزشی کاملا مشخص است اما در خصوص حوزه فضا، تجهیزات و نیروی انسانی با کمبود شدید مواجه هستیم.

سلطانی تصریح کرد: طرح تبدیل فضاهای بدون استفاده در مدارس به فضاهای ورزشی که توسط معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی ارائه گردید بسیار مورد استقبال وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت و به سرعت در کل کشور اشاعه یافت و در همین راستا اولین سالن ورزشی درون مدرسه ای استان خراسان رضوی در هفته گذشته در دبستان عاشورا در آموزش و پرورش ناحیه سه مشهد افتتاح و به بهره برداری رسید.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: شناسایی و معرفی فضاهای بدون استفاده مدارس جهت تبدیل به فضاهای ورزشی در اجرایی شدن این طرح بسیار مهم است و ما نیز سعی می کنیم در تجهیز این سالن های ورزشی به ادارات آموزش و پرورش کمک نماییم.

وی در پایان از ارسال کاروان های تجهیزات ورزشی مدارس تا قبل از آغاز سال تحصیلی پیش رو خبر داد.

در پایان این جلسه علی ابری اول معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ادارات آموزش و پرورش استان، پروژه مهر را با کیفیت هرچه بیشتر اجرا خواهند نمود.

وی از روسای ادارات آموزش و پرورش استان خواست کمیته تعمیر و تجهیز مدارس را فعال کنند و اقدامات لازم را در زمینه اجرای دستورالعمل ها انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار