روایت تلخ برادر از حادثه مرگ کارگر پالایشگاه عسلویه

تهران (پانا) - برادر کارگری که چند روز پیش بر اثر ایست قلبی هنگام کار در شهرستان عسلویه فوت کرد، روایت تلخی از مرگ برادرش دارد. او می گوید: برادرم کاملا سالم و سرحال بود اما او به خاطر خانواده اش مجبور بود 12 ساعت در گرمای 50 درجه کار کند. او قربانی شرایط طاقت‌فرسای محیط کارش شد.

کد مطلب: ۹۴۱۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد
روایت تلخ برادر از حادثه مرگ کارگر پالایشگاه عسلویه

به‌گزارش ایلنا، نامدار رضایی، برادر کارگر پیمانکار تعمیرات مکانیک سرویس پالایشگاه چهارم و پنجم شهرستان عسلویه که روز بیست و نهم تیرماه فوت کرد درباره این حادثه گفت: برادرم، موسی، 35 ساله بود؛ جوانی سالم و تندرست که به‌علت گرمای بالای 50 درجه در حین انجام کار در شهرستان عسلویه دچار ایست قلبی شد و فوت کرد.

رضایی افزود: برادرم را در همان لحظات اول به جای اینکه به درمانگاه برسانند به‌داخل یکی از کانکس‌ها برده و آب‌یخ به او دادند که گویا همین باعث شوک و ایست قلبی‌اش شده است و زمانی او را به درمانگاه می‌رسانند که دیگر کار از کار گذشته بود.

برادر کارگر متوفی ادامه داد: نمی‌دانم این حرف‌ها به گوش مسئولان می‌رسد یا نه. ما مردم بدبخت دردمان را از هر طرف که بنویسند درد است. مسئولان از کارگر فقط انتظار کار دارند بدون اینکه شرایط ایمن و مناسب کار را فراهم کنند. برادرم به‌ خاطر این جانش را از دست داد که مجبور بود در گرمای بالای 50 درجه به مدت 12 ساعت کار کند. آیا مسئولان خودشان حاضرند در چنین شرایطی کار کنند؟

او گفت: برادرم به خاطر گذران زندگی خود و خانواده‌اش مجبور بود در آن شرایط سخت کار کند و نان‌آور خانواده‌اش باشد چرا که یک دختر 10 ساله و یک پسر 2 ساله دارد و حالا هر دوی آنها در کودکی یتیم و بی‌سرپرست شده‌اند.

علی‌اکبر فاطمی، نماینده بوشهر در شورای‌عالی استان‌ها، نیز در مورد فوت این کارگر جوان در عسلویه گفت: به‌طور کلی ساعات کاری کارگران پارس جنوبی زیاد و شرایط کار بسیار سخت است. آلایندگی محیطی، گرما، رطوبت زیاد، وزیدن باد بسیار گرم، هوای شرجی شدید و کار کردن در فضای باز باعث گرمازدگی و در برخی موارد فوت آنها می‌شود.

او افزود: وضع شرکتی‌ها به‌مراتب بدتر از رسمی‌ها و حتی قراردادی‌هاست؛ آنها روزی دوازده ساعت و گاهی حتی خیلی بیشتر کار می‌کنند؛ در ماه نهایتاً 3 الی 4 روز مرخصی دارند؛ در حالیکه رسمی‌ها 14-14 یا در نهایت7-21 کار می‌کنند؛ برای شرکتی‌ها نه ساعت کار و نه حق مرخصی و تعطیلات رعایت نمی‌شود؛ اکثر آنها بیرون و در فضای آزاد کار می‌کنند و در معرض انواع آسیب‌ها و بیماری‌ها قرار دارند.

فاطمی عنوان کرد: علت مرگ موسی رضایی کارگر پیمانکار تعمیرات مکانیک سرویس پالایشگاه چهارم و پنجم شهرستان عسلویه نیز به‌دلیل گرمای بالای 50 درجه و گرمازدگی در فضای باز کاری بوده است.

درحالی نزدیکان کارگر پیمانکار تعمیرات مکانیک سرویس پالایشگاه چهارم و پنجم شهرستان عسلویه علت مرگ این کارگر را گرمازدگی اعلام می‌کنند که برخی منابع شهرستان عسلویه این موضوع را تکذیب کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار