رئیس شورای خیرین سلامت استان فارس:

برای افراد مسن در فارس شهرکهای فرزانگان ایجاد شود

شیراز(پانا)_رئیس شورای خیرین سلامت استان فارس با اشاره به اینکه در طول ٢٠ سال آینده جمعیتی از افراد مسن وجود دارند که نیاز به حمایت دارند گفت:ایجاد شهرکهای فرزانگان میتواند باعث ایجاد شغل برای جوانان شود تا افراد مسن بهتر از زندگی بهره ببرند.

کد مطلب: ۹۴۱۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد
برای افراد مسن در فارس شهرکهای فرزانگان ایجاد شود

محمود تابنده امروز پنجشنبه 3 مرداد در هفدهمین اجلاس خیران تامین سلامت استان فارس که با حضورمعاون درمان دانشکده علوم پزشکی استان فارس،رئیس هیئت امنای مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس و رئیس هیئت امنای مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس برگزار شد با بیان اینکه با وجود مشکلات مالی خیرین استان فارس در سال گذشته بیش از 88میلیارد تومان در حوزه ی سلامت به مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس کمک کردند گفت:کمک های خیرین نشان دهنده این است که خیرین به فکر همنوعان خود هستند.

تابنده بیان داشت:34 پروژه درمانی که در استان فارس در حال تاسیس است و یا تاسیس شده است نشان دهنده انسان دوستی خیرین است.

او همچنین با اشاره به اینکه امکان وارد کردن خیلی از وسایل پزشکی به ایران وجود ندارد عنوان کرد:خیرین میتوانند برای ساخت این دستگاه ها سرمایه گذاری کنند تا پس از فروش این دستگاه ها بخشی از هزینه ی فروش این دستگاه ها برای درمان بیماران کم مصرف صرف شود.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی نیز در ادامه این مراسم از استان فارس به عنوان یکی از قطب های درمانی کشور یاد کرد و بیان داشت:جمعیت کشور در حال پیر شدن است و به زودی در یک دهه آینده بیمارانی خواهیم داشت که بیماران دیابتی و بیماری های غیر واگیر و بیماری های دیابت معضل آنها خواهد بود بنابراین باید در سیاست گذاری های حوزه سلامت خیرین توجه ویژه ای به ایجاد مراکز دیابت،مرکز پیشگیری از فشار خون و مراکز حمایت درمان در منزل کنیم.

عبد الخالق کشاورز با بیان اینکه هرچقدر که تخت بیمارستانی احداث شود باز هم جوابگوی بیماران نخواهد بود گفت:وضعیت بیمارستان ها به صورتی است که علی رغم اقدامات جهادی که در سال گذشته رخ داده است و تعداد زیادی تخت به بهره برداری رسیده است باز در بیمارستان ها مشکل کمبود تخت وجود دارد.

کشاورز با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده ها توان مالی نهگداری بیمار در بیمارستان را ندارند اضافه کرد:اگر بتوان از مجموعه های درمان در منزل بیشتر کمک بگیریم بسیاری از این بیماران را میتوان در منزل با هزینه های کمتر و آرامش بیشتر خانواده نگهداری کرد.

خبرنگار:محمد فروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار