ثبت ۱۵ هزار اختراع در کشور

اردبیل (پانا) - معاون مالکیت فکری وزارت دادگستری گفت: سال گذشته بیش از ۱۵ هزار اختراع در کشور و بیش از ۲ و نیم میلیون اختراع در سطح جهان به ثبت رسیده است.

کد مطلب: ۹۴۱۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
ثبت ۱۵ هزار اختراع در کشور

محمود حکمت نیا در نشست تخصصی مالکیت فکری آشنایی با مبانی و اصول ثبت نشانه های جغرافیایی و علایم تجاری، اظهار داشت: سال گذشته بیش از ۱۵ هزار اختراع در کشور و بیش از ۲ و نیم میلیون اختراع در سطح جهان به ثبت رسیده است.

اوبا اشاره به اهمیت مالکیت فکری در حوزه های مختلف به ویژه میراث فرهنگی، گفت: میراث فرهنگی باید ابزاری برای تحصیل ثروت در جامعه باشد.

معاون مالکیت فکری وزارت دادگستری ادامه داد: ما در کشور ایده ها و خلق ثروت بسیاری داریم اما تاکنون بسیاری از آنها ثبت اختراع نشده اند و مالکیت فکری آنها مشخص نیست.

حکمت نیا افزود: بهترین روش برای پیاده سازی ایده های اقتصادی به ویژه اقتصاد مقاومتی در کشور حمایت از تجاری سازی این ایده هاست که قدم اول برای آن ثبت مالکیت فکری برای آنها است.

او گفت: در این حوزه قوانینی در گذشته وجود داشت اما این قوانین نیازمند اصلاحات اساسی بود که این کار در ماه های اخیر انجام شده است که اتفاق بسیار مبارکی برای کشور خواهد بود.

معاون مالکیت فکری وزارت دادگستری بیان کرد: اردبیل ظرفیت های ویژه ای در این حوزه دارد و لازم است مسوولان استانی برای حمایت از اقتصاد استان نسبت به رسمیت بخشیدن به این موارد اقدامات لازم را انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار