مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج ؛

پروژه مهر سطح کیفی عملکرد مدارس را ارتقاء می دهد

کرج (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج با تاکید بر اینکه اجرای مطلوب پروژه مهر سطح کیفی عملکرد مدارس را ارتقاء می دهد،مدرسه را محلی برای افزایش حس تعامل در میان دانش آموزان و زمینه ساز تحقق اهداف آموزش وپرورش در جامعه عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۴۱۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد
پروژه مهر سطح کیفی عملکرد مدارس  را  ارتقاء  می دهد

ابراهیم فلاح نژاد،مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج در جلسه عمومی مدیران آن ناحیه که در کانون رشد برگزار شد،پروژه مهر را نماد مدیریت و برنامه ریزی عملیاتی، وحدت وهمدلی دانست و اظهار داشت:«این پروژه یک برنامه برون سازمانی ویژه است که در راستای تقویت و ارتقاء سطح کیفی آموزشگاه ها انجام می شود.»

ویافزود:«در راستای استقرار نظام مدرسه محوری، برنامه های کیفیت بخشی، افزایش کیفیت آموزشگاهی، کاهش تمرکز و استفاده از ظرفیت های برون سازمانی پروژه مهر مطرح شده تا ما بتوانیم از ظرفیت سایر نهادها هم برای ارتقاء سطح کیفی آموزش استفاده کنیم.»

فلاح نژاد با بیان اینکه در شکل گیری هر مفهومی دو عامل نیازها و مسائل زمانی و مکانی و نیز اندیشه ها و افکار صاحب‌نظران در حوزه های مختلف مؤثر است،تصریح کرد:«همین دو مسأله موجب شد در 18 بهمن ماه 97 دستورالعملی با عنوان شیوه نامه راهبری مدرسه محوری از سوی وزارتخانه صادر شود.»

وی مدرسه را زمینه ساز تحقق اهداف عالیه نظام آموزش و پرورش برشمرد و ادامه داد:«ارزشمندترین و گرانبهاترین سرمایه جامعه انسانی یعنی نیروی انسانی که سکان هدایت جامعه را در آینده به دست خواهد گرفت باید در کف مدرسه پرورش یابد؛ محصول آموزش و پرورش و نتیجه کار نیز از کف مدرسه خارج می شود.»

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج با تأکید بر ضرورت تمرکز بر پرورش دانش آموزان که جامعه هدف هستند، اظهار کرد:«در این برهه از زمان، صاحبنظران با نیازسنجی و آسیب شناسی به این نتیجه رسیده اند که مدرسه باید محور قرار گیرد؛ مدرسه تنها جایی است که می تواند حس تعامل را ایجاد کند و باید زمینه ساز تحقق اهداف آموزش و پرورش نیز باشد.»

وی با اشاره به نقش کلیدی و اساسی مدیران مدارس در راستای ارتقاء اثربخشی، کارایی و کیفیت بخشی اذعان کرد:«اثربخشی به معنی انجام کارهای درست و کارایی به معنی درست کار کردن است و باید در بحث مدرسه محوری به این موضوعات پرداخته شود.»

فلاح نژاد با بیان اینکه مدیر مدرسه در خط مقدم مدرسه محوری قرار دارد،گفت:«ظرفیت ها و قابلیت های مدرسه به عنوان سازمان یادگیرنده باید از سوی مدیر برای عوامل مؤثر در مدرسه تبیین شود.»

وی در خاتمه افزود:«مدیر مدرسه باید بتواند اهداف و اصول تعلیم و تربیت و نیز چرخه های تحول نظام تعلیم و تربیت را برای عوامل مؤثر مدرسه تبیین و ماهیت و اهداف دوره های تحصیلی را نیز تدوین کند؛ مدیران علاوه بر تسلط کافی، باید تعامل، مشارکت و هم افزایی میان دانش آموزان، مربیان، اولیا و نهادها، تقویت ارتباطات انسانی و اخلاقی و توسعه خلاقیت های فردی و سازمانی را نیز مدنظر داشته باشند. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار