انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

تهران (پانا) -  رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: شما دانش آموزان با تلاش و پشتکار به مرحله‌ای از دانش رسیدید که دولت زمینه انجام کارها را برای شما فراهم می‌کند.

کد مطلب: ۹۴۱۷۷۴
لینک کوتاه کپی شد
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، فاطمه مهاجرانی در آیین انعقاد تفاهم‌نامه مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار کرد: مفهوم قدرت از مضامینی است که همه ملت‌ها و حاکمیت‌ها به دنبال آن هستند و قدرت با ترکیبی از جنگ‌افزارها، ثروت و علم به دست می‌آید.

وی افزود: در این میان ثروت بسیار اثرگذار است و علت اینکه کشورهای زیادی مهاجر می‌پذیرند به علت تغییر بستر کسب‌وکارها است و حجم زیادی از GDP از طریق کسب‌وکار کوچک و نوپا صورت می‌گیرد.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان خاطرنشان کرد: علت اینکه کشورهای دیگر جوانان مستعد را بورسیه می‌کنند برای این است که دانشگاه‌های خود را پربارتر و از نیروی خلاقیت و ایده‌های آنان استفاده کنند.

وی بابیان اینکه باید علم و کارآفرینی معنادار و در کنار هم رشد می‌کند، گفت: علوم پایه و کاربردی هر دو برای جوامع مهم هستند و در این میان برای دانش آموزان و آموزش‌وپرورش به‌عنوان نماینده دولت نقش‌هایی وجود دارد.

مهاجرانی در ادامه اضافه کرد: شما دانش آموزان با تلاش و پشتکار به مرحله‌ای از دانش رسیدید که دولت زمینه انجام کارها را برای شما فراهم می‌کند لذا آموزش‌وپرورش هم تلاش می‌کند تا ذائقه دانش آموزان را به سمت کارآفرینی سوق دهد.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان با اشاره به اینکه هدف ایجاد اکوسیستم است، تصریح کرد: به‌عنوان آموزش‌وپرورش به‌تنهایی نمی‌توانیم این مسیر را برویم، جلسه امروز با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری ازجمله گام‌های اول در ایجاد اکوسیستم است.

مهاجرانی در ادامه اضافه کرد: تلاش می‌کنیم اجزایی که برای کارآفرینی نیاز است مثل بیمه و صندوق‌های حمایت را فراهم کنیم.

گفتنی است این تفاهم‌نامه با محورهای کارآفرینی، حمایت از ایده‌ها، استعدادیابی و... منعقد گردید که اولین برنامه و نشست آن با حوزه نخبگان و دانش آموزان المپیادی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار