مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی: 6400 دانش آموز در طرح مشارکت اجتماعی پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت داشتند

تبریز (پانا) - مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی از فعالیت 6 هزار و 400 دانش آموز تبریزی در طرح مشارکت اجتماعی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سال تحصیلی 97-98 خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۱۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی: 6400 دانش آموز در طرح مشارکت اجتماعی پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت داشتند

محسن ارشد زاده پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه و تجلیل از تسهیل گران برتر طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی (ماد) در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان این که مشارکت در تصمیم گیری و اعمال روش های جمعی برای مدیریت یک نهاد اجتماعی، ستون اصلی است، گفت: مشارکت به معنی دخالت داوطلبانه، آگاهانه و همه جانبه مردم در همه امور سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

وی ادامه داد: طرح ماد با سه هدف عمده ارتقای توانمندی های دانش آموزان، ایجاد و توسعه ظرفیت های مشارکت دانش آموزان و ایجاد و توسعه روابط مشارکتی دانش آموزان اجرایی می شود.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی افزود: طرح ماد می تواند شناخت نسبت به مسایل و آسیب های اجتماعی دانش آموزان را افزایش دهد و سبب اصلاح نگرش در جهت جمع گرایی و کارگروهی و افزایش مهارت های کارگروهی و مشارکتی شود.

ارشدزاده اضافه کرد: همچنین این طرح می تواند سبب ایجاد ظرفیت برای تمرین و انجام فعالیت های مشارکتی و سبب ایجاد سازو کار تشویقی برای حمایت از ابتکارات جمعی دانش آموزان شود.

وی گفت: گروه هدف این طرح، دانش آموزان دختر و پسر در سن 14 سالگی هستند که بر این اساس دانش آموزان پایه هشتم دوره اول متوسطه تحصیلی به عنوان گروه هدف مشخص شده اند.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سال تحصیلی 97 -98 در 200 مدرسه اجرایی شد که بر اساس آن 6 هزار و 400 دانش آموز از نواحی پنجگانه تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

ارشدزاده ادامه داد: در طول اجرای طرح، 100 تسهیل گر مشارکت داشتند که منجر به انجام 328 پروژه دانش آموزی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار