مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی: آموزرش و پرورش گلوگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی است

تبریز (پانا) - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی، آموزرش و پرورش را گلوگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی عنوان کرد و گفت: اگر در این حوزه کوتاهی شود، آسیب های اجتماعی که در دراز مدت شکل می گیرد وضعیت را بدتر از وضعیت فعلی می کند.

کد مطلب: ۹۴۱۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی: آموزرش و پرورش  گلوگاه  پیشگیری از آسیب های اجتماعی  است

بدر شکوهی پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه و تجلیل از تسهیل گران برتر طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی (ماد) در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: مسیر پیشرفت تمامی کشورهای توسعه یافته از آموزش و پرورش می گذرد و طی هر راهی جز این مسیر، خطا است.

وی در ادامه، آسیب های اجتماعی را یکی از چالش های مهم جامعه امروزی عنوان کرد و گفت: طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی برنامه مفید، موثر و هوشمندانه برای مشارکت فعال دانش آموزان در مقابله با آسیب های اجتماعی است و به دانش آموزان که سکانداران آینده کشور هستند، مشارکت را آموزش می دهد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی افزود: برای اجرایی شده هرچه بهتر این طرح بایستی از افرادی که اهلیت علمی لازم را دارا هستند به عنوان تسهیل گر بهره برد.

بدر شکوهی گفت:در کشوری که 60 درصد جمعیت آن را جوانان تشکیل می دهند باید برای مقابله با آسیب های اجتماعی آنان برنامه داشت که نظام های آموزشی کشور نقش مهمی در این راستا دارند.

وی افزود: آموزش و پرورش بنابر رسالتی که دارد در پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش پررنگ تری دارد و حرف اول و آخر را در این حوزه می زند و خوشبختانه آموزش و پرورش استان علی رغم تمام محدودیت های مالی، طرح ماد را به خوبی در جامعه گروه هدف دنبال کرده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی بر مشارکت دهی دانش آموزان در اجرای طرح ماد و استفاده از ظرفیت های مردمی در مقابله با آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: تجربه نشان داده است که در هر حوزه از ظرفیت های مردمی استفاده شده است، نتایج خوبی نیز به دست آمده است.

بدرشکوهی با بیان این که امور اجتماعی استانداری نقش نظارت بر اجرای طرح ماد را دارد، گفت: هر ساله از محل اعتبارات شورای اجتماعی کشور برای مقابله با آسیب های اجتماعی اعتباری تخصیص داده می شود.

آسیب های اجتماعی یکی از واقعیت های انکارناپذیر جامعه هستند

مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در این مراسم گفت: طرح ماد براساس تفاهم نامه فی مابین آموزش و پرورش استان و بهزیستی استان و با همکاری امور اجتماعی استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، اداره کل ورزش و جوانان استان و شهرداری اجرایی می شود.

جعفر پاشایی ادامه داد: آسیب های اجتماعی یکی از واقعیت های انکارناپذیر جامعه هستند و مانند آیینه هرچه واقعی هست را نشان می دهند و نمی توان وجود آن ها را انکار کرد.

وی تصریح کرد: برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید برنامه ریزی کرد که این، یک کار تخصصی، مشارکتی و موضوعی است.

در پایان این مراسم از تسهیل گران برتر مشارکت اجتماعی دانش آموزان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار