آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای کاسپین محمودآباد افتتاح شد

محمودآباد (پانا) - آئین افتتاحیه آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای آزاد کاسپین در محمودآباد برگزار شد.

کد مطلب: ۹۴۱۵۲۵
لینک کوتاه کپی شد
آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای کاسپین محمودآباد افتتاح شد

محمدی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری محمودآباد در این آیین گفت: بسیاری از فارغ التحصیلان مقاطع دیپلم و دیپلم به بالای ما اعم از کاردانی، کارشناسی و حتی ارشد های ما متاسفانه بیکار هستند و مهارت خاصی ندارند. آموزش نظری هیچ تضمین آینده شغلی برای فرزندان ما ایجاد نمی کند.

او افزود: امروز سیاست وزارت آموزش و پرورش درسطح پایه این است که ما فرزندانمان را در کاردانش و فنی و حرفه ای ببینیم که دلیل آن ایجاد مهارت است.

مرتضی نصری رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد با بیان اینکه یکی از برنامه‌های بسیار مهم و تاثیرگذار دولت بحث توسعه و ترویج مهارت و آموختن مهارت ها به نسل جوان در سطح جامع است گفت: از آنجا که این آموزشگاه و مخاطبانش قطعاً طیف جوان خواهد بود ما هم در فضای آموزش و پرورش یک برنامه‌ای را در ماه‌های اخیر در دستور کار خود قرار دادیم که آن بحث اجرای طرح ایران مهارت است و این که آن یک فرصت خواهد بود که ما بتوانیم به طالبان علم و دانش و به دانش آموزان این فرصت را بدهیم که در طول تحصیل خود این مهارت ها را بیاموزند.

نصری ادامه داد: آموختن مهارت و اشتغال‌زایی و بحث تامین اقتصادی خانواده می‌تواند قطعاً در تامین مایحتاج زندگی مردم کمک کند و از طرفی هم می‌تواند از بروز و ظهور بسیاری از ناهنجاری ها و مشکلات پیشگیری کند.

او افزود: این کار موفق نخواهد شد مگر با همدلی همسویی و حمایت و پشتیبانی همه دستگاه ها، ادارات و نهادها به ویژه اداره کار و آموزشگاه فنی و حرفه ای که به یاری خدا با حمایت ها و نظارت‌های این عزیزان بشود این آموزشگاه ها را در سطح شهرستان توسعه بدهیم. آموزش و پرورش قطعاً به دنبال این فرصت خواهد بود که هر نوع تعامل و همکاری که نیاز باشد با این آموزشگاه ها در سطح شهرستان انجام می‌دهد.

رمضانی رییس اداره کار شهرستان ضمن تبریک هفته ملی مهارت گفت: در دنیای دیجیتال و دنیا و عصر ارتباطات از عصر صنعتی و فرا صنعتی گذشتیم و به دنیای ارتباطات تکنولوژی وصل شدیم و جهانی شدن آن را در عرصه ارتباطات می‌بینیم، مهارت حرف اول را در اولویت اشتغال و به‌کارگیری می‌زند.

او تصریح کرد: نیروی کاری که فاقد مهارت باشد حتی اگر تحصیلات عالی هم داشته باشد، نمی‌تواند که به کاری مشغول شود.

خالقی رییس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان های آمل و محمودآباد نیز گفت: ما بحث بسیار جدی و وسیعی را بین این دستگاه ها با هم داریم و اگر همکاری و همفکری این دستگاه ها با هم باشد مطمئناً به بهترین نوع می توانیم توسعه مهارت و کارآفرینی را در شهرستان داشته باشیم.
وی با اشاره به ماده ۱۳ قانون نظام صنفی از اتحادیه‌ها و اصناف برای توسعه مهارت و سرایت در متصدیان و متولیان مشاغل در سطح جامعه دعوت کرد.

سیفی مدیر آموزشگاه در افتتاحیه این آموزشگاه گفت: هدف ما از افتتاح این آموزشگاه این است که در راستای توسعه آموزش‌های مهارتی که در واقع منجر به توسعه کارآفرینی در شهرستان محمودآباد خواهد شد قدم برداریم.

او افزود: می‌توان با بکارگیری از نگرش ها و رویکردها در کنار آموزش های مهارت های فنی و تخصصی، به تربیت نیروهای ماهر و متخصص مورد نیاز جامعه پرداخت که این امر باعث ایجاد اشتغال در جامعه می شود.

خبرنگار دانش‌آموز: امیرعباس رضاپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار