غرق شدگی ۷۵۶ نفر از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه

تهران (پانا) - رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به غرق شدگی ۷۵۶ نفر در محیط‌های آبی از اول فروردین تا پایان تیر ۱۳۹۸ در سطح کشور گفت ۴۹۲ نفر از این افراد جان خود را از دست داده‌اند.

کد مطلب: ۹۴۱۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد
غرق شدگی ۷۵۶ نفر از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه

به گزارش روابط عمومی سازمان اورژانس کشور، پیرحسین کولیوند با تاکید بر اینکه ۱۵ درصد از افراد غرق شده در گروه سنی ۴ تا ۱۰ سال قرار دارند، گفت: از اول فروردین تا ۳۱ تیر از مجموع ۷۵۶ مصدوم و فوتی حوادث ناشی از غرق شدگی ۲۱ درصد مربوط به میانگین سنی ۱۱ تا ۲۱ سال، ۱۵ درصد مربوط به ۴ تا ۱۰ سال، ۱۶ درصد مربوط به ۳۱ تا ۴۰ سال، ۲۴ درصد مربوط به گروه سنی ۲۱ تا ۳۰ سال، ۷ درصد مربوط به گروه سنی ۴۱ تا ۵۰ سال، شش درصد مربوط به کودکان زیر سه سال، پنج درصد مربوط به ۵۱ تا ۶۰ سال و شش درصد مربوط به گروه سنی ۶۱ سال و بیشتر هستند.

وی افزود: در این مدت، کوچکترین فرد غرق شده پسربچه ۶ ماهه‌ای در روستای تازه کند اردبیل بود که پس از انتقال به بیمارستان و درمان، ترخیص شد. مسن‌ترین فرد غرق شده هم خانم ۸۴ ساله در ارومیه و یک آقای ۸۴ ساله در صومعه سرا (گیلان) که هر دو در محل حادثه جان باختند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به غرق شدگی ۷۵۶ نفر در محیط‌های آبی از اول فروردین تا پایان تیر ۱۳۹۸ در سطح کشور، بیان کرد: ۲۶۴نفر پس از نجات از غرق شدگی توسط اورژانس پیش بیمارستانی تحت مداوای اولیه قرار گرفتند که ۲۲۰ مصدوم جهت ادامه روند درمان به مراکز درمانی منتقل و ۴۴ نفر در محل حادثه درمان شدند. همچنین ۴۹۲ نفر نیز جان خود را در این مدت از دست داده‌اند.

کولیوند با اشاره به اینکه رودخانه‌ها در صدر حوادث ناشی از غرق شدگی قرار دارند، گفت: در ۱۲۴ روز گذشته و از مجموع ۷۵۶ غریق از نظر تفکیک مکانی ۲۶۹ نفر معادل ۳۶ درصد از کل غریق‌ها در رودخانه‌ها، ۱۴ درصد در سایر محیط‌های آبی شامل (حوض، جوی، آب انبار و…)، ۱۱ درصد در دریاچه پشت سد، ۲۲ درصد در دریا، ۸ درصد در استخر کشاورزی، ۶ درصد در کانال آب و ۳ درصد در استخر شنا دچار غرق شدگی شده‌اند.

وی افزود: استان‌های مازندران، گیلان و آذربایجان غربی در صدر بیشترین حوادث ناشی از غرق شدگی هستند و در ۱۲۴ روز گذشته بیشترین غرق شدگی به ترتیب مازندران با ۱۲۹ نفر، گیلان با ۷۱ نفر و آذربایجان غربی با ۵۰ نفر هستند. بیشترین فوتی نیز به ترتیب به مازندران با ۵۰ نفر، گیلان با ۴۰ نفر و استان‌ فارس با ۲۹ نفر اختصاص دارد.

به گفته رئیس سازمان اورژانس کشور، بیشترین حوادث ناشی از غرق شدگی در ۱۳ اردیبهشت با ۲۷ مورد، ۷ تیر با ۲۵ مورد و ۲۱ و ۲۸ تیر با ۲۶ مورد به وقوع پیوسته است و در این مدت بیشترین فوتی ناشی از غرق شدگی به ترتیب در روزهای ۲۸تیر با ۲۲ نفر، ۱۴ تیر با ۱۶ نفر و ۱۳ اردیبهشت با ۱۵ نفر اتفاق افتاده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار