مدیرکل دفتر کاردانش:‌ هفته ملی مهارت و کارآفرینی مجالی است تا موجبات بسط و توسعه آموزش‌ها در کشور فراهم شود

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش به مناسبت هفته ملی مهارت پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۹۴۱۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل دفتر  کاردانش:‌ هفته ملی مهارت و کارآفرینی مجالی است تا موجبات بسط و توسعه آموزش‌ها در کشور فراهم شود

متن پیام سیدمصطفی آذرکیش، مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش به مناسبت هفته ملی مهارت به شرح زیر است:

«رشد بهره وری در اقتصاد، شتابدهی و نوآوری در چرخۀ تولید و ارتقاء توان کارآفرینی کشور با هدف تأمین رشدی پویا و بهبود شاخص‌های اقتصاد مقاومتی و در نهایت نیل به اهداف سند چشم انداز بیست ساله تنها با تکیه بر افزایش سهم سرمایه‌های انسانی ماهر و کارآمد قابل دستیابی است. در این راستا، پرورش نیروهای انسانی زمینه ساز اقتصاد مقاومتی و دستیابی به جایگاه اول منطقه‌ای در تولید علم و فناوری مستلزم ایجاد ارتباط نزدیک بین آموزش و بخش‌های مختلف اقتصادی است.

بدین منظور هفته ملی مهارت و کارآفرینی، مجالی است تا ضمن تجلیل از مجاهدت‌های بی دریغ تمامی دست اندرکاران و تلاشگران عرصۀ مهارت آموزی و کارآفرینی؛ مدیران و هنر آموزان و عوامل اجرایی هنرستان‌ها، موجبات بسط و توسعۀ این آموزش‌ها در کشور فراهم گردد. بی تردید جهت اجرایی سازی منویات مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) و توصیه‌های ریاست محترم جمهوری در زمینۀ مهارت آموزی دانش‌آموزان، نیازمند مشارکت هرچه بیش تر دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های غیردولتی متولی مهارت و بخش‌های خصوصی از جمله: کارخانجات، کارگاه‌ها و واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی و مجتمع‌های کشت و صنعت است.

امید است با بهره گیری حداکثری از ظرفیت‌های اسناد بالادستی، سیاست‌های ابلاغی بویژه در حوزه اشتغال و کار آفرینی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی حرفه‌ای و مهارتی، بتوانیم با مدیریتی مشارکتی، برنامه ریزی واقع بینانه و عزمی جهادی برای ترویج و اشاعه فرهنگ مهارت گرایی و کارآفرینی با تکیه بر ظرفیت‌های موجود در کشور، سهم صادراتی بیشتر و ارزش افزوده بالاتری را برای میهن عزیزمان به ارمغان آورده و جایگاه ایران اسلامی را در منطقه و جهان پایدار و مستحکم تر کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار