رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد

جزئیات جلسه بررسی انتخابات شورایاری‌ها در دفتر حقوقی ریاست‌جمهوری

تهران (پانا) - رئیس شورای اسلامی شهر تهران، جزئیات جلسه شهردار و اعضای شورای شهر با معاون حقوقی رئیس‌جمهوری با موضوع انتخابات شورایاری ها را تشریح کرد.

کد مطلب: ۹۴۱۲۸۴
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات جلسه بررسی انتخابات شورایاری‌ها در دفتر حقوقی ریاست‌جمهوری

محسن هاشمی پیش از آغاز جلسه علنی روز سه شنبه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: جلسه روز یکشنبه در ریاست‌جمهوری درباره بررسی نامه سازمان بازرسی درباره غیرقانونی بودن برگزاری انتخابات شورایاری‌ها بود که از ریاست جمهوری دعوت شده بودیم.

وی ادامه داد: ما فکر می‌کردیم که جلسه با رئیس‌جمهوری است اما جلسه با معاون حقوقی رئیس‌جمهوری بود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه نامه سازمان بازرسی در مورد انتخابات شورایاری‌ها در این جلسه بررسی شد، گفت: رفع اختلافات حقوقی از سوی معاون حقوقی انجام می‌گیرد و حرف آخر را آنها می‌زنند.

هاشمی با بیان اینکه در این جلسه من، الویری، مسجدجامعی و حناچی حضور داشتیم و نمایندگان سازمان بارزسی و مشاوران حقوقی معاونت حقوقی نیز بودند، افزود: به چند دلیل این موضوع بررسی شد و جمع‌بندی ما این است که این انتخابات قابل اجراست و گویا معاون حقوقی رئیس‌جمهوری نیز در این خصوص به رئیس‌جمهوری نامه زده اما من هنوز این نامه را ندیده‌ام.

وی با بیان اینکه ما به رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفتیم که قصد انجام کار خلاف قانون نداریم، اظهار کرد: در قانون شورا که به تصویب مجلس رسیده است به موضوع شورایاری توجه شده و همچنین مسئله رویه نیز یک اصل حقوقی است به گونه‌ای که چون چهار دوره برگزار شده و این انتخابات یک رویه بوده به این نکته نیز توجه شده است.

هاشمی با بیان اینکه حناچی نیز عنوان کرد که شهر تهران متفاوت است و یک ابر شهر محسوب می‌شود، افزود: چگونه اعضای ۲۱ نفره می‌توانند درد هشت میلیون تهرانی را بفهمند و به همین دلیل نیاز داریم که نمایندگانی در محلات داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برگزاری این انتخابات در این شرایط سیاسی می‌تواند آبرویی برای تهران و کشور باشد که نشان دهد در این شرایط سخت نیز ما کارهای روتین خود را انجام می‌دهیم، در مورد هزینه برگزاری این انتخابات و شائبه‌های هزینه ۳۰ میلیاردی گفت: برگزاری این انتخابات ۶ میلیارد تومان بودجه مصوب دارد اما ممکن است این عدد کاهش هم یابد.

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا این انتخابات برگزار می‌شود یا نه، گفت: لطفاً منفی‌بافی نکنید.

رئیس شورای شهر تهران از برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در روز جمعه ۴ مرداد ۹۸ خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار