امروز: چهارشنبه 1 بهمن 1399 - 12:40 تبلیغات
خبرگزاری پانا
خبرگزاری پانا
  • خبرگزاری پانا
  • صفحه اصلی
  • آموزش و پرورش
      در حال بارگزاری
  • سیاسی
      در حال بارگزاری
  • اقتصادی
      در حال بارگزاری
  • اجتماعی
      در حال بارگزاری
  • فرهنگی
      در حال بارگزاری
  • ورزشی
      در حال بارگزاری
  • عکس
      در حال بارگزاری
  • ویدئو
  • رسانه‌های دیگر
      در حال بارگزاری
  • استانها
    • صفحه اصلی استان‌ها
    • آذربایجان شرقی
    • آذربایجان غربی
    • اردبیل
    • اصفهان
    • البرز
    • ایلام
    • بوشهر
    • تهران
    • شهرستانهای تهران
    • چهارمحال و بختیاری
    • خراسان جنوبی
    • خراسان رضوی
    • خراسان شمالی
    • خوزستان
    • زنجان
    • سمنان
    • سیستان و بلوچستان
    • فارس
    • قزوین
    • قم
    • کردستان
    • کرمان
    • کرمانشاه
    • کهگیلویه و بویراحمد
    • گلستان
    • گیلان
    • لرستان
    • مازندران
    • مرکزی
    • هرمزگان
    • همدان
    • یزد
  • آرشیو
  • درباره ما
  • ارتباط با ما

پانا آموزش و پرورش

مینایی‌پور: اجرای طرح حامی عامل تقویت انسجام ملی، مودت و دوستی بین دانش‌آموزان مدارس کشور است

مینایی‌پور: اجرای طرح حامی عامل تقویت انسجام ملی، مودت و دوستی بین دانش‌آموزان مدارس کشور است

طرح ملی حامی یک برنامه کاملا مردمی است که با مشارکت اقشار مختلف مردم انجام می‌شود

7/23/2019 9:08:00 AM
7/23/2019 9:08:00 AM
سه‌شنبه 1 مرداد 1398 - 09:08
مینایی پور

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش اجرای طرح حامی را عامل تقویت انسجام ملی، مودت و دوستی بین دانش‌آموزان مدارس کشور دانست.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش، فرحناز مینایی‌پور گفت: «طرح ملی حامی با هدف، گسترش عدالت آموزشی و کیفیت‌بخشی فرآیند تعلیم و تربیت در مناطق محروم و توسعه پیوندهای فرهنگی مناطق مختلف کشور در دستور کار دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.»

او افزود: «به موجب این طرح مدارس برخوردار در یک پیوند عاطفی و دوستانه، حمایت از مدرسه‌ای غیربرخودار را بر عهده گرفته و در ابعاد مختلف، آموزشی، مالی، پرورشی، فرهنگی و ... اقدام به تبادل تجربیات و دستاوردهای خود می‌کنند.»

مینایی‌پور افزود: «در این طرح جنبه معنوی امر برای ما بیشتر اهمیت دارد، لذا در قالب طرح ملی حامی مدارس می‌توانند روش‌های نوین آموزشی را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و یا اقدام به برگزاری دوره‌های کیفیت بخشی آموزشی و تربیتی، همایش‌ها، بازدیدهای علمی، تهیه بسته‌های فرهنگی، بهداشتی، آموزشی، مطالعاتی و پژوهشی برای دانش‌آموزان، کنند.»

مدیرکل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش به سابقه اجرای طرح ملی حامی اشاره کرد و گفت: «در بازدید از مناطق آموزشی مختلف در نقاط گوناگون کشور، 2 نوع مدارس برخوردار و غیر برخودار از نظر آموزشی، پرورشی، بهداشتی، مالی و ... قابل تفکیک بودند که با توجه به امکانات موجود در مدارس برخوردار همواره این مدارس مورد توجه گروه‌های بازدید بودند.»

او افزود: «بر همین اساس و برای تقویت فرهنگ مشارکت و نوع دوستی در جامعه، درصدد بر آمدیم که این مدارس را به هم پیوند دهیم و آن‌ها در این پیوند از یکدیگر در ابعاد مختلف حمایت کنند.»

مینایی‌پور بیان کرد: «طرح حامی، دارای ۳ الگوی حمایتی شامل، حمایت یک مدرسه (حامی) از یک مدرسه (حمایت گیرنده )، حمایت یک فرد خیر از یک مدرسه، حمایت یک مؤسسه یا نهاد غیردولتی از یک مدرسه است.»

او گفت: «با اجرایی شدن آزمایشی طرح حامی در برخی مناطق کشور، تعاملات بین مدیران، معلمان و دانش‌آموزان در قالب برنامه‌های بازدیدی، جلسات آشنایی و اردوهای دانش‌آموزی شکل گرفت و ناخودآگاه، شاهد ایجاد پیوند عمیقی بین افراد حتی در مدارس مناطق شیعه نشین با مناطق سنی کشور بودیم.»

او افزود: «ارتباطات و تعاملات فرهنگی و پیوند اقوام در استان‌ها، یکی از اهدافی بود که ما در طرح حامی به دنبال تحقق آن بودیم و به خوبی شاهد تبلور آن بودیم.»

مینایی‌پور با بیان اینکه محرومیت موجب رشد خلاقیت در افراد می‌شود گفت: «کارکنان مدارس غیربرخوردار در طرح حامی، استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات موجود را به خوبی یاد گرفته بودند و در بازدیدها تجربیات خود را در اختیار کارکنان مدارس برخوردار قرار می‌دادند و متقابلا از حمایت‌های آموزشی، بهداشتی، پرورشی و مالی مدارس برخوردار بهره مند می‌شدند.»

او افزود: «با توجه به نتایج مثبت اجرای آزمایشی طرح حامی درصدد برآمدیم با تدوین نظام نامه و برنامه ریزی اصولی طرح ملی حامی را در تمامی استان‌های کشور بسط دهیم لذا با مطالعه بیشتر و دقیق تر، سعی کردیم این طرح قانونمندتر شده و تمامی ابعاد آن در چارچوب قوانین و ضوابط اداری قرار گیرد، بر همین اساس، از مشارکت و همفکری معاون پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش برای استخراج بندهای قانونی برای انتقال کمک‌های مالی مدارس برخوردار به مدارس غیربرخوردار استخراج شد تا تحت این شرایط مدارس به هم کمک کنند.»

مدیرکل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر نقش موثر مدیران مدارس در اجرای مطلوب این طرح گفت: «این کار تنها با مشارکت و حمایت مدیران مدارس محقق خواهد شد چرا که مشکلات مدارس با هم متفاوت است و با شناسایی این مشکلات می‌توان از ظرفیت‌های موجود در مدارس، برای تأمین حمایت های عاطفی، آموزشی، پرورشی، برگزاری کارگاه‌های آموزش خانواده، و ارتقا کیفیت آموزشی بهره برد.»

او یادآور شد: «طرح ملی حامی یک برنامه کاملا مردمی است که با مشارکت اقشار مختلف مردم انجام خواهد شد و همین امر می‌تواند منجر به تداوم اثرات مثبت آن شود.»

طرح ملی حامی، به همت دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش از مهر 1398، در 7 منطقه آموزشی استان و 36 واحد آموزشی اجرا خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش اجرای طرح حامی عامل تقویت انسجام ملی، مودت و دوستی بین دانش آموزان مدارس کشور خواهد بود فرحناز مینایی پور
اخبار مرتبط
  • برگزاری جشنواره «دختران امروز» با هدف هویت یابی دختران

  • اجرای طرح خواهرخواندگی در مدارس استان زنجان

  • ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی دو طرح‌ آموزش و پرورش با موضوع دانش‌آموزان دختر

  • طرح هر کارمند یک حامی در زنجان اجرا می شود

  • مینایی‌پور: امیدواریم دیدگاه جامعه در مسیر برابری جنسیتی تغییر یابد

  • توافقنامه ارتقای وضعیت دختران دانش آموز کهکیلویه و بویر احمدکلید خورد

  • فرحناز مینایی‌پور: دانش‌آموزان با شناسایی استعدادهای خود، در حوزه کسب و کار اینترنتی گام بردارند

  • برگزاری دوره آموزشی، توجیهی طرح ملی نماد ویژه مدرسان استان های سراسر کشور

  • فراخوان وزارت کشور از شخصیت‌های دانشگاهی و فعالان اقتصادی برای عضویت در شوراهای مشورتی توسعه استان‌ها

  • مینایی‌پور: دختران بازمانده از تحصیل مناطق محروم شناسایی می شوند

  • مینایی‌پور: آموزش و پرورش در مدارس زمینه ایده یابی دانش‌آموزان را فراهم می‌کند

نظرات
1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.
نظر شما با موفقیت ثبت شد

  • پربیننده ها
  • آخرین
  • مدارس از فردا به صورت اختیاری میزبان دانش‌آموزان است

  • بیانیه باشگاه فولاد خوزستان علیه پرسپولیس

  • نحوه آموزش حضوری دروس عملی هنرستانی‌ها در مناطق آبی و زرد

  • کانال مدرسه پیشتازان شهر تهران، اثری ماندگار بر دانش‌آموزان سراسر کشور گذاشته است

  • شناسایی 5917 بیمار جدید کرونایی؛ حال 4272 بیمار وخیم است

  • پسرم به خاطر کمک به من درس را رها کرد

  • ویژه دانش‌آموزان؛ جدول زمانی مدرسه تلویزیونی اول بهمن

  • طعم زندگی در 5 روز بی خبری

  • حضور علی دایی در لیگ برتر انگلیس جدی شد

  • بارش برف و باران همراه با کاهش دما در کشور

  • صفحه اول روزنامه‌های صبح روز چهار‌‌شنبه 1 بهمن 99

  • با اشتباهات داوری و حاشیه‌های کنار زمین هم حریف‌ پرسپولیس نمی‌شوند

  • فاجعه «پلاسکو» و غفلت مسئولان از «ایمنی» ساختمان‌های بلند

  • ایران چند مقام ارشد آمریکا را تحریم کرد

  • نشست صمیمی وزیرآموزش پرورش با مدیران سازمان دانش آموزی

  • افزایش  اندک قیمت طلا در بازار جهانی

  • نقش آفرینی سازمان دانش‌آموزی در تحقق ساحت‌های سند تحول بنیادین

  • افزایش ۴۲ درصدی کشفیات مواد مخدر در هفته گذشته

  • مجلس هفته آینده جلسه علنی ندارد

  • مانور موتورسوار خوب در روز هوای پاک برگزار شد

  • گرامیداشت کریم اکبری مبارکه

  • موافقت هیات وزیران با بازنگری تعرفه‌های خدمات سلامت بخش خصوصی

  • ضربه‌مغزی در زنان ورزشکار ۵۰ درصد بیشتر از مردان است

  • ایران به کسی باج نمی‌دهد

  • طوفان کروناویروس و آموزش و پرورش

  • کشف ۱۷۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در تهران

  • اعلام وصول دو سوال ملی از وزرای ارتباطات و نیرو

  • تهیه آیین‌نامه ساز و کار فرماندهی میدان در پایتخت هنگام وقوع بحران

  • راه‌های جلوگیری از پیشرفت پوکی استخوان

  • بررسی آثار منفی تعطیلی مدارس بر سلامت روحی و روانی دانش‎‌آموزان

  • آمادگی جسمانی هوازی با مهارت‌های حرکتی همراه نیست

  • واکنش ظریف به ادعای مذاکره نماینده ایران با دولت بایدن

  • آخرین وضعیت تولید واکسن کرونای مشترک ایران - کوبا

  • مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه درباره استخدام معلمان

 
کلیه حقوق متعلق به خبرگزاری پانا است.
ارتباط با ما درباره ما
طراحی و اجرا : سماسیستم