مدیر آموزش و پرورش شهرستان چالوس :

طرح سنجش 1500 نوآموز بدو ورود به دبستان در شهرستان چالوس آغاز شد

خبرگزاری پانا :مدیر آموزش و پرورش شهرستان چالوس گفت :طرح سنجش 1500 نوآموز بدو ورود به دبستان در شهرستان چالوس آغاز شد.

کد مطلب: ۹۳۷۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به

گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری پانا ، طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان شهرستان چالوس ، در مدرسه استثنایی كوثر این شهرستان آغاز شد.

صادق فرزیب مدیر آموزش و پرورش شهرستان چالوس گفت: پیشگیری از افت تحصیلی و تامین بهداشت روانی خانواده ها، مشخص شدن جایگاه نوآموز در نظام آموزشی، هدایت آموزشی، آگاه كردن والدین در خصوص وضعیت فرزندانشان، تشخیص درست به موقع كودكان دچار مشكل و نارسایی ها و دارای اختلالات و جلوگیری از بروز یا تشدید معلولیت در آن ها، جلوگیری از هدر رفتن سرمایه های مادی و معنوی خانواده وكشور ، ارائه توصیه های بهداشتی و پزشكی ، تكمیل واكسیناسیون دانش آموزان و ارائه خدمات توانبخشی به كودكان را از اهداف و ویژگی های ارزنده اجرای این طرح دانست.

محمد صادق فرزیب با اشاره به اینكه این طرح 17 سال است در كشور اجراء می شود، پیشگیری از بیماری ها و ارتقاء سطح سلامت جامعه از بعد سلامت آموزشی، قرار گرفتن سلامت در نظام آموزش و جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموز،جلوگیری از افسردگی و سرخوردگی و حضور همراه شادی ونشاط در جامعه را از اهداف دیگر این طرح عنوان كرد.

وی بكارگیری افراد متخصص و مجرب، بكارگیری تجهیزات و امكانات تخصصی و استفاده از آزمون های غربالگری، تشخیصی و امكانات تخصصی را از ویژگی های این طرح بیان كرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان چالوس تصریح كرد: در این طرح نو آموزانی كه شش سال تمام دارند و نوآموزانی كه سال گذشته مورد ارزیابی قرار نگرفته اند مورد سنجش قرار می گیرند.

وی اظهار داشت: در این طرح وضعیت بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و وضعیت جسمانی و مولفه های دیگر نوآموزان بدو ورود به مدرسه مورد سنجش و ارزیابی كارشناسان قرار می گیرد .

فرزیب با بیان اینكه سال گذشته قریب 1420 نوآموز در پایگاه های طرح سنجش شهرستان مورد سنجش قرار گرفتند، تصریح كرد: پیش بینی می شود، امسال نیز 1500 نفر مورد سنجش قرار گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار