هایکو ماس: توافق هسته ای ایران حاصل تعهد آمانو به کارش بود

تهران (پانا) - هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی ضمن ستایش از یوکیا آمانو مدیر کل فقید آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که او آژانس را قدرتمندتر ساخت و برجام حاصل تعهد و و استقلال رای او در کارش بود.

کد مطلب: ۹۳۱۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد
هایکو ماس: توافق هسته ای ایران حاصل تعهد آمانو به کارش بود

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: آمانو دیپلمات ژاپنی که آژانس بین المللی انرژی هسته ای را برای یک دهه رهبری کرد، فردی بود که در تحولات مهمی از جمله مذاکرات هسته ای ایران و پاکسازی فاجعه هسته ای فوکوشیما در سال ۲۰۱۱ نقش برجسته ای ایفاء کرد.

امانو امروز در سن 72 سالگی درگذشت.

هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان او را نمونه ای از تعهد و فداکاری در بزرگترین شکل ممکن و نیز سمبل حرفه ای گری و استقلال رای خواند.

ماس در بیانات خود مجدداً بر اهمیت برجام تاکید کرد و گفت: آلمان یکی از کشورهای شرکت کننده در توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ است و اکنون تلاش خود را برای نجات آن در پی خروج آمریکا از این توافق به کار گرفته است.

به گزارش ایرنا، تارنمای آژانس با انتشار اطلاعیه دبیرخانه این نهاد اطلاع داد، "یوکیا آمانو " درگذشت و پرچم آژانس به حالت نیمه افراشته درخواهد آمد.

هفته گذشته اعلام شد که «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی قصد دارد به دلیل ابتلا به یک بیماری نامشخص، زودتر از موعد از سمت خود استعفا کند. به نوع بیماری آمانو در بیانیه آژانس و رسانه ها اشاره ای نشده است.

آمانو دیپلمات ژاپنی ۷۲ ساله، در سال ۲۰۱۷ میلادی برای سومین دوره چهار ساله به عنوان مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی منصوب شد و قرار بود تا ۳۰ نوامبر ۲۰۲۱ این پست را عهده دار باشد.

از جمله مسولیت های آژانس بین المللی انرژی اتمی نظارت بر فعالیت های هسته ای ایران در چارچوب برجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار