معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی خبر داد :

کسب رتبه دوم مهارت آموزی کشوری در خراسان جنوبی

بیرجند(پانا) ـ معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه مهارت‌آموزی در ایجاد اشتغال تاثیر به سزایی دارد، گفت: ‌خراسان جنوبی در طرح مهارت‌آموزی رتبه دوم کشور را کسب کرد .

کد مطلب: ۹۳۱۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه دوم مهارت آموزی کشوری در خراسان جنوبی

عباس رکنی صبح امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در طرح مهارت‌آموزی فعالیت دارد و سال گذشته نیز خراسان جنوبی رتبه دوم کشور در طرح مهارت‌آموزی را کسب کرده است.

او گفت: طرح مهارت آموزی سال گذشته برای 580 نفر با کمک‌ واحدهای پذیرنده برگزار شده و این مهارت‌آموزی‌ در محیط کسب و کار واقعی انجام می‌شود.


رکنی افزود: اگر این افراد در مدت دو سال در همان واحد پذیرنده به کارگیری شوند کارفرمایان می‌توانند از مشوق‌های بیمه‌ای استفاده کنند و در سال گذشته 580 نفر از این طرح بهره مند شدند.


رکنی با بیان اینکه مهارت ورودی به سوی اشتغال است تصریح کرد: امسال هم طرح مهارت‌آموزی با کمک واحدهای پذیرنده در استان انجام خواهد شد.


او با بیان اینکه افرادی که مهارت‌ها را فرا می‌گیرند اشتغالزایی آن‌ها سریعتر انجام می‌شود ادامه داد: امسال تلاش خواهیم کرد جز پنج استان برتر در طرح مهارت‌آموزی باشیم و هر کمکی برای هم‌افزایی بیشتر با آموزش‎های فنی و حرفه‌ای انجام می‌دهیم.


او ادامه داد : همچنین تلاش شده در قالب مشاغل خانگی نیز به افرادی که مهارت‌های لازم را فراگرفتند تسهیلاتی اعطا شود و در طرح مهارت‌آموزی با کمک تامین اجتماعی و سازمان فنی و حرفه‌ای اقدامات خوبی خواهد شد.


مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سال رونق تولید نقش زیادی در تکمیل چرخه مهارت دارد اظهار کرد: مهارت سبب می‌شود افراد سریع وارد بازار کار و به اشتغال برسد اما بخش زیادی از جویندگان کار فاقد مهارت هستند و نمی‌توانند در بازار کار حضور داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار