بوی ماه مهر در 9 پروژه آموزشی و پرورشی با 61 کلاس درس جدید

سمنان (پانا) - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان از اجرای 74 طرح آموزشی و ورزشی در این استان خبر داد و گفت: 61 کلاس درس تا مهرماه امسال آماده بهره‌برداری می‌شود.

کد مطلب: ۹۳۱۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد
بوی ماه مهر در 9 پروژه آموزشی و پرورشی با 61 کلاس درس جدید

سعید هژبری با بیان اینکه 74 طرح آموزشی و ورزشی در استان سمنان در دست احداث است، اظهار کرد: 516 کلاس درس و 133 هزار مترمربع زیربنای این پروژه‌هاست که برای تکمیل به دو هزار و 480 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

ی با بیان اینکه خیران مدرسه‌ساز در برخی از پروژه‌ها تعهداتی داشته‌اند، گفت: 283 میلیارد ریال حجم تعهدات خیران است که در 34 پروژه مشارکتی یا حدود 240 کلاس درس هزینه می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: 9 پروژه با 61 کلاس درس با زیربنای 10 هزار و 537 مترمربع تا مهرماه امسال آماده بهره‌برداری و تحویل آموزش و پرورش استان خواهد شد.

وی گفت: همچنین تا دهه فجر امسال، سه طرح با پنج هزار و 925 مترمربع زیربنا و 42 کلاس درس در استان سمنان به بهره‌برداری می رسید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان تصریح کرد: هر ساله به فضاهای جدید آموزشی در این استان نیاز است؛ اما عمده نیاز و محدودیت‌های استان سمنان، فضاهای آموزشی تخریبی موجود در این استان است.

هژبری گفت: واحدهای آموزشی فرسوده درصد زیادی از فضاهای در اختیار آموزش و پرورش استان سمنان را تشکیل می‌دهد و به‌طور کلی، 23 درصد کلاس‌های این استان مستحکم، 36 درصد تخریبی بوده و 41 درصد نیاز به مقاوم‌سازی دارد.

وی ادامه داد: در سایت‌های مسکن مهر نیز کمبود فضای آموزشی جدی است؛ سالانه در همه شهرهای دارای مسکن مهر در استان سمنان پروژه‌هایی متناسب با سقف اعتبارات انجام می‌شود؛ اما باید به این بخش توجه بیشتری داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار