یزدان پناه: بیانیه گام دوم انقلاب، روشنگر مسیرانقلابی دانش آموزان پیشتاز است

تهران (پانا) - علی نقی یزدان پناه، مشاور سازمان دانش آموزی در پیش اردوی سازمان دانش آموزی شهر تهران که در اردوگاه ابوذر در حال برگزاری است، به آموزش گام دوم انقلاب برای دانش آموزان پیشتاز پرداخت.

کد مطلب: ۹۳۰۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد
یزدان پناه: بیانیه گام دوم انقلاب، روشنگر مسیرانقلابی دانش آموزان پیشتاز است

یزدان پناه با اشاره به معنی پیشتازی که احترام گذاشتن و محبت دروکردن است گفت: در پیشتازی همه چیز به صورت عملی آموزش داده می شود. سازمان دانش آموزی با بقیه تشکل ها تفاوتش در این موضوع است. ما از پیشتازی انتظار شق القمر نداریم. درواقع بزرگترین مشکل آموزش و پرورش در این روزها این است که می‌خواهد همه را عالم کند در حالی که ما باید به دنبال آدم شدن باشیم.
مشاور سازمان دانش آموزی افزود: برای انسان شدن باید تواضع، فروتنی و درستکاری را آموخت. در سازمان دانش آموزی تلاش می شود دانش آموزان پیشتاز صبور و اهل تعاون و نوع دوستی باشند و اگر این واژه ها تحقق پیدا کند ما به هدف خود رسیده ایم. قطعا این مسئله با کار تشکیلاتی ممکن می شود.
یزدان پناه گفت: یک پیشتاز همواره به پدر، مادر، معلم، مربی و بزرگتر احترام می گذارد. درواقع تربیت در حوزه رفتار و کردار است نه در حوزه گفتار و ما با عمل مان باید بتوانیم اطرافیان مان را اصلاح ‌کنیم.
یزدان‌پناه با اشاره به اینکه پیشتازان اهل صبوری و مدارا هستند، افزود: پیشتاز باید هم مسلط به علم باشد و هم تعهد. در شرایطی که آموزش و پرورش دانش‌آموزان را حافظه محور کرده است ما سعی می کنیم دانش آموزان مان در عمل مهارتهای اجتماعی زندگی را یاد بگیرند. آنچه در مدرسه به دانش آموز منتقل نمی شود و آنچه در حوزه تعلیم و تربیت مورد غفلت واقع شده است باید در سازمان دانش آموزی آموزش داده شود. یکی از کارهای سازمان دانش آموزی این است که دانش آموزان با هم بودن را تجربه می کنند. در واقع این همان تربیت تمام ساحتی است که در سند تحول مد نظر است. ما می خواهیم خروجی سازمان بچه هایی باشند که منش های دوازده گانه ای که به آنها آموزش داده می شود، برای شان درونی شده باشد.
یزدان پناه با اشاره به بیانیه سال چهلم انقلاب اسلامی گفت: رهبری در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی بیانیه ای صادر کردند و سندی را رونمایی کردند که برای ما روشن کننده ادامه مسیر انقلاب اسلامی بود. بیانیه دوم انقلاب، گام اصلی اش تکیه بر جوانان است و این مهم باید جدی گرفته شود. دانش آموز پیشتاز هم باید به این اصول توجه کند زیرا هدف ما تربیت مدیر برای ادامه مسیر انقلاب است.
مشاور سازمان دانش آموزی با اشاره به فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: مقام معظم رهبری می گویند فطرت بشر به آزادی، اخلاق، معنویت، استقلال، عقلانیت و برادری سرشته شده است. ماده یک اساسنامه سازمان دانش آموزی هم می‌گوید ما با تشکیلات سازمان به دنبال اعتلای اخلاقی،عاطفی و دینی دانش آموز هستیم. این فرمایش رهبری به منش های دوازده گانه ای که در سازمان دانش آموزی آموزش داده می شود هویت بخشیده است.
رهبری در بیانیه گام دوم بر عدل و انصاف تاکید دارند و توصیه بر جهادعلمی دارند. همچنین بر موضوع صراحت و شجاعت تاکید دارند. ما نیز در سازمان دانش آموزی تلاش می کنیم با آموزش های عملی پاسدار ارزش های اسلامی و ایرانی باشیم و خودباوری را در میان جوانان مان ترویج دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار