رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای برادران بیرجند: جهش قیمتی در بازار بر آموزش‌های صنعتی تاثیر منفی گذاشته است

بیرجند(پانا) ـ رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای برادران بیرجند گفت: در دو سال اخیر جهش قیمتی در بازار وجود داشته که این امر بر آموزش‌های صنعتی تاثیر منفی گذاشته و هزینه و سرانه مواد مصرفی صنعتی بالا است و تامین اعتبار آن نیز برای دولت و سازمان فنی و حرفه‌ای مشکل است.

کد مطلب: ۹۳۰۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
رئیس آموزش  فنی و حرفه‌ای برادران بیرجند: جهش قیمتی در بازار بر آموزش‌های صنعتی تاثیر منفی گذاشته است

حسین دانش رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای برادران بیرجند در حاشیه بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران و برادران بیرجند اظهار داشت: چهار مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان بیرجند به شهروندان ارائه خدمات می‌کنند.

او گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران بیرجند دارای 12 کارگاه ثابت فعال است و آموزش‌های مختلف به گروه‌ها و مخاطبان هدف خود ارائه می‌کند.

رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای شماره یک برادران بیرجند افزود: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران دارای 40 هزار مترمربع مساحت و 12 هزار مترمربع زیربنا است و با امکانات شبانه روزی و کارگاه‌های مجهز فعالیت می‌کند.

دانش با بیان اینکه در مرکز برادران 120 حرفه آموزشی مختلف ارائه می‌شود تصریح کرد: سالانه 4 هزار و 300 نفر در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بیرجند آموزش‌ها را فرا می‌گیرند.

اوبا بیان اینکه آموزش‌های ارائه شده شامل مراکز ثابت و شعب شهری، آموزش کارگران و صنعت ساختمان، آموزش در پادگان‌ها، آموزش در مناطق روستایی و عشایری، آموزش در صنایع و بنگاه‌های اقتصادی و زندانیان است ادامه داد: سطح آموزشی ارائه شده در مرکز فنی و حرفه‌ای برادران بالاترین سطح آموزشی است و می‌توانیم بسیاری از متقاضیانی که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌های خود ندارند را پوشش دهیم.

رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای شماره یک برادران بیرجند خاطرنشان کرد: رویکرد کلی سازمان فنی و حرفه‌ای تقاضا محور است و بر اساس تقاضای آموزشی مردم کار می‌کنیم تا آموزش‌ها نیز هدفمند باشند.

دانش اظهار کرد: طی دو سال اخیر جهش قیمتی در بازار وجود داشته که این امر بر آموزش‌های صنعتی تاثیر منفی گذاشته وهزینه و سرانه مواد مصرفی صنعتی بالا است و تامین اعتبار آن نیز برای دولت و سازمان فنی و حرفه‌ای مشکل است.

او افزود: در حال حاضر نیز به لحاظ تجهیزات و مواد مصرفی در کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای با مشکلاتی مواجه هستیم که به روزرسانی تجهیزات در این شرایط کار بسیار سختی است.

رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای شماره یک برادران بیرجند با بیان اینکه با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در فصل تابستان استقبال از مراکز فنی و حرفه‌ای زیاد است گفت: در حال حاضر 43 حرفه در مرکز فنی و حرفه‌ای برادران آموزش داده می‌شود و به طور میانگین 12 تا 14 نفر کارآموز در این مرکز آموزش‌ها را فرا می‌گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار