محسن هاشمی: نگاه به انتخابات شورایاری‌ها نباید سیاسی و جناحی باشد

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران، با اشاره به برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در چهارم مردادماه، گفت نباید نگاه ما به انتخابات شورایاری‌ها سیاسی و جناحی باشد.

کد مطلب: ۹۳۰۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد
محسن هاشمی: نگاه به انتخابات شورایاری‌ها نباید سیاسی و جناحی باشد

محسن هاشمی در ابتدای جلسه علنی شورای شهر با بیان اینکه در آستانه انتخابات مهم شورایاری قرار داریم و این موضوع با حساسیت ویژه دنبال می‌شود، گفت: برگزاری انتخابات محلی درتهران همزمان با حساسیت‌ها و هیجانات در حوزه‌ی سیاست خارجی و خلیج فارس، نشان دهنده‌ اوج ثبات و آرامش در جمهوری اسلامی است.

وی با بیان این که شوراهای محل مطابق با اصل هفتم قانون اساسی آخرین حلقه از زنجیره حاکمیت جمهوری اسلامی هستند گفت: این امر برای نظام، رضایتمندی مردم ، کارآمدی و اقتدار به همراه دارد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان این که برگزاری موفق انتخابات شورایاری‌ها گامی در جهت تمرکز زدایی از ساختار رسمی به سمت جامعه است، گفت: نباید نگاه ما به انتخابات شورایاری‌ها سیاسی و جناحی باشد. بلکه باید این انتخابات را فرصتی برای تبلور عمیق مردم‌‌سالاری در نظام جمهوری اسلامی آن هم در اوج فشارهای ظالمانه قدرت‌های جهانی بدانیم و نشان دهیم که مردم مهمترین پشتوانه نظام هستند.

وی گفت: شوراها رکن مردم نهاد جمهوری اسلامی هستند و در شرایطی که دستگاه دیپلماسی کشور با زبان منطق و استدلال و نیروهای مسلح با زبان اقتدار از منافع ملی دفاع می‌کنند مدیریت شهری نیز تمام تلاش خود را در جهت خدمت به مردم و رضایت آنها به کار می‌گیرد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان این که نظام بین‌الملل به خوبی صلح طلبی و حقانیت جمهوری اسلامی را در کنار دفاع از منافع ملی و حقوق اساسی ایران مشاهده می‌کند گفت: این نظام عملکرد ایران را به عنوان دفاع طبیعی از منافع ملی در چارچوب قوانین بین‌المللی و پایبندی به تعهدات و معاهدات مشروع ، می‌پذیرد.

هاشمی پس از قرائت این نکات جلسه را ترک کرد و ریاست شورا را به امینی، نایب رئیس سپرد و با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این نکته که چرا جلسه را ترک کردید؟ گفت: باید ساعت ۱۰ در ریاست جمهوری باشم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار