رئیس اداره دوره اول ابتدایی آموزش و پرورش اصفهان:

باید با استفاده از روش های شناختی در پی تغییر نگرش دانش آموز باشیم نه تغییر رفتار

پیربکران (پانا) - دوره ضمن خدمت مدیران سه دوره تحصیلی آموزش و پرورش پیربکران در سالن اجتماعات معلم برگزار شد.

کد مطلب: ۹۳۰۳۱۹
لینک کوتاه کپی شد
باید با استفاده از روش های شناختی در پی تغییر نگرش دانش آموز باشیم نه تغییر رفتار

باباپور رئیس اداره دوره اول ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در دوره ضمن خدمت مدیران سه دوره تحصیلی درباره تفاوت مدیریت و رهبری صحبت کرد و گفت: 5 نوع مدیریت داریم: مدیریت مستبد که 4 درصد از مدیران اینگونه هستند، مدیریت مستبد خیرخواه که 57 درصد از مدیران اینطور هستند، مدیریت مشورتی و مدیریت مشارکتی که به ترتیب 30 درصد و 5 درصد از مدیران این گونه هستند و در نهایت مدیریت اقتضایی که ترکیبی از سبک های مدیریت قبلی است.

وی در ادامه افزود: به شما مدیران توصیه می شود ضرورت برنامه ریزی و برنامه نویسی را درک کنید و برای برنامه تعالی و تدبیر به موقع اقدام کنید.

باباپور با تاکید بر تغییر نگرش دانش آموزان توضیح داد باید با استفاده از روش های شناختی در پی تغییر نگرش باشیم نه تغییر رفتار.دلیل این که بسیاری از رفتارهای دانش آموزان در دوره های بعدی متزلزل می شود این است که آموزش معلمان منجر به تغییر و رفتار موقت شده نه تغییر نگرش دانش آموزان.

وی افزود: آنچه آینده دانش آموزان را می سازد نگرش معلمان است نه تجربه و توانایی آنان.

باباپور empathy را از ویژگی بارز مدیران دانست. به این معنا که مدیر باید بتواند خود را جای دیگران بگذارد و تاکید کرد دوره شفقت درمانی را برای مدیران و معلمان دوره ابتدایی بگذاریم.

رئیس اداره دوره اول ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با پخش تصاویری متنوع برداشت مدیران را از دیدن تصاویر پرسید و به تشریح تصاویر پرداخت.

وی گفت: راز موفقیت در زندگی داشتن امکانات نیست بلکه استفاده از امکانات کم نقطه قوت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار