رئیس اداره بهزیستی لامرد خبر داد؛

احداث 94 واحد مسکونی با اعتباری بالغ بر 751 میلیون تومان

ارائه مشاوره های ژنتیک به ۱۷۰۰ دانش آموز لامردی

لامرد (پانا) – رئیس اداره بهزیستی لامرد در نشست خبری خود گفت: خوشبختانه در سال گذشته ۹۴ واحد مسکونی به اعتبار ۷۵۱ میلیون تومان توسط بهزیستی لامرد احداث شد که 2 پروژه ۶ واحدی و ۸ واحدی با همکاری خیرین شهرستان برای جامعه هدف و افراد تحت پوشش این سازمان در حال ساخت است.

کد مطلب: ۹۲۹۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد
احداث 94 واحد مسکونی با اعتباری بالغ بر 751 میلیون تومان

معصومه کاظم زاده در نشست خبری خود با اصحاب رسانه لامرد با اشاره به اینکه شعار هفته بهزیستی ، « به زیستن در گام دوم، شفافیت، توانمندسازی و ارتقای سلامت اجتماعی» است ، اظهار کرد: با توجه به گستردگی جامعه هدف سازمان بهزیستی و دربرگیری جامعه با آسیب های اجتماعی، وظیفه بهزیستی پیشگیری از معلولیت ها ، آسیب های اجتماعی و آموزش جامعه است که بتواند سطح زندگی افراد جامعه را ارتقاع بدهد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لامرد ارتقاع سطح زندگی افراد آسیب پذیر جامعه را زمینه بهتر شدن زندگی سایر اقشار جامعه دانست و خاطر نشان کرد: در کنار سازمان بهزیستی همه جامعه باید تلاش کنند تا در چارچوب اهداف تعیین شده این سازمان مشکلات افراد آسیب پذیر جامعه کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در زمینه های ساخت مسکن و مشارکت های نقدی مردمی با توجه به ارزیابی های صورت گرفته توانستیم به کسب مقام اول در فارس دست یابیم، ابراز کرد: این برای نخستین بار بود که اداره بهزیستی شهرستان لامرد در حوزه جذب مشارکت مردمی مقام اول را کسب کرد.

کاظم زاده با بیان اینکه در شهرستان لامرد 2 طرح مهم غربالگری و پیشگیری از نابینایی و ناشنوایی اجرا می شود ، افزود: این طرح ها با همکاری سازمان ثبت احوال لامرد، بیمارستان ولی عصر(عج) انجام می شود که خوشبختانه با پرداخت هزینه های این طرح از سوی دولت، بار مالی برای خانواده ها نداشته است.

او ادامه داد: در سال گذشته 39 کودک مشکوک به ناشنوایی شناسایی شده اند که و نیازمندان به کشت حلزون پس از معرفی به هیئت امنا، مراحل درمان آنان خوشبختانه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در زمینه طرح آگاه سازی و پیش گیری از معلولیت ها ۱۷۰۰ دانش آموز متوسطه دوم را تحت آموزش مشاوره ژنتیک قرار داده ایم، اذعان کرد: با برگزاری دوره های آموزشی و هماش های آموزش خانواده، در شهرستان لامرد ۳۰ مربی در زمینه آموزش زندگی خانواده و آموزش های پیش از ازدواج میتوانند فعالیت کنند.

رئیس اداره بهزیستی لامرد از واگذاری 715 میلیون تومان وام اشتغال به افراد زیر پوشش این سازمان در سال گذشته خبر داد و گفت: توانسته ایم در زمینه اشتغال پایدار، با واگذاری تسهیلات کم بهره برای 60 نفر ایجاد شغل شده است و اولویت کاری ما در زمینه اشتغال، معلولین و خانواده هایی که تحت پوشش هستند.

کاظم زاده با بیان اینکه بهزیستی لامرد سالانه 572 میلیون تومان هزینه مستمری ها پرداخت می کند تصریح کرد: باتوجه به مشکلات اقتصادی و تحریم ها، بهزیستی لامرد ،گام خیلی خوبی در زمینه مستمری افراد تحت پوشش برداشته است که تا سال ۹۷ کل مستمر بگیر های این اداره ۵۵۰ نفر بود که خوشبختانه با تلاش کارشناسان این تعداد به سه هزار و صد و چهار نفر ‌افزایش یافت و مبلغ ۵۷۲ میلیون تومان مستمری واریز حساب های افراد تحت پوشش می شود.

خبرنگار/فاطمه قاسمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار