انصراف دانش‌آموزان المپیاد فیزیک به دلیل میزبانی رژیم صهیونیستی

تهران (پانا) - معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان از انصراف دانش‌آموزان در المپیاد جهانی فیزیک به دلیل میزبانی رژیم صهیونیستی، و تقدیر از این دانش‌آموزان در مراسمی نمادین با حضور وزیر امور خارجه در آینده نزدیک خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۹۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد
انصراف دانش‌آموزان المپیاد فیزیک به دلیل میزبانی رژیم صهیونیستی

عنایت سالاریان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا اظهارداشت: تیم المپیاد علمی زیست‌شناسی برای شرکت در سی و امین المپیاد جهانی عازم بوداپست پایتخت کشور مجارستان و تیم المپیاد علمی ریاضی عازم شهر باث (انگلیس) شدند.

وی افزود: دانش‌آموزان المپیاد فیزیک نیز به دلیل میزبانی رژیم صهیونیستی از شرکت در آن انصراف دادند. منتخبان چهار رشته المپیادی دیگر به مرور تا پایان مرداد ماه اعزام می‌شوند.

وی با تشریح روند انتخاب شرکت کنندگان در المپیادها در کشور گفت: چهار درصد از کل شرکت کنندگان مرحله اول المپیاد (۴۸۱ نفر از مجموع ۸۳۶۹۴ نفر) در رشته نجوم، اختر و فیزیک شرکت کردند که در مرحله دوم به ۵۰۴ نفر تقلیل یافت.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان درمورد اعتراض‌های شرکت کنندگان به نتایج آزمون یادآور شد: در این مرحله ۱۵ درصد از کل شرکت کنندگان به نتایج آزمون اعتراض داشتند.

سالاریان در خصوص کانال‌های تلگرامی تقلبی منتسب به سازمان نیز گفت: oly.medu.ir تنها سامانه رسمی است که افراد از این طریق می‌توانند به اطلاعات درست در خصوص المپیاد دسترسی داشته باشند.

وی ادامه داد: مدت زمان آزمون در دفترچه و هنگام برگزاری اعلام می‌شود و هیچگاه مدت زمان آزمون قبل از برگزاری اعلام نمی‌شود و تمام اطلاعات افراد قبل ازبرگزاری گمانه زنی بیش نیست.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در خصوص یکی از سوالات آزمون که ۳۰ امتیاز داشت اما در محاسبه به اشتباه بارم ۲۰ به آن اختصاص داده شده بود، گفت: در محاسبه مجدد در نتیجه دانش آموزان تغییری حاصل نشده و بارم ۳۰ برای سوال در کارنامه آنها لحاظ شده است.

سالاریان در خصوص ۶ المپیادی که در سال تحصیلی جدید به غیر از ۹ المپیاد کنونی در رشته‌های ادبی، جغرافیا، ریاضی، زیست‌شناسی، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، شیمی، کامپیوتر، فیزیک و نجوم، برگزار می‌شود، اظهار داشت: المپیاد علوم زمین هم‌زمان با ۹ المپیاد دیگر از مهرماه آغاز می‌شود. همچنین المپیاد نانو که در گذشته به طور غیر رسمی برگزار می‌شد دهمین دوره آن زیر نظر باشگاه دانش‌پژوهان جوان در سال تحصیلی جدید برگزار می‌شود.

وی افزود: ۹ المپیاد رسمی در دوره تابستانه به مدت ۶ هفته از تاریخ ۲۲ تیر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. همچنین رشته جغرافیا با همکاری سازمان جغرافیای نیروهای مسلح در دانشکده سازمان جغرافیا برگزار می‌شود. المپیاد سلول‌های بنیادی نیز بنا به تشخیص کمیته علمی به مدت سه هفته از ۱۲ مرداد کلاس‌های رسمی خود را شروع می‌کند.

سالاریان در خصوص المپیادهای جهانی گفت: ۷ المپیاد جهانی است که کشوری آن شامل سلول بنیادی و ادبی است. المپیاد ادبی امکان حذف و معافیت از کنکور داشته ولی سلول بنیادی چنین امتیازی ندارد. البته دو رشته المپیاد جغرافیا و سلول بنیادی از طرف بنیاد علمی نخبگان امتیاز تسهیلات نخبگانی را نیز دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در سال تحصیلی ۹۸- ۹۷ این المپیادها آغاز شده که مرحله اول آن در بهمن ماه سال گذشته و مرحله دوم آن در اردیبهشت سال ۹۸ برگزار شد. مرحله سوم این المپیاد که به دوره آموزشی تابستانه معروف بوده و در آن ۴۲۰ نفر به رقابت می‌پردازند.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان افزود: از این تعداد طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از هر رشته تعدادی به مدال طلا دست پیدا می‌کنند و امتیازات و تسهیلات حذف کنکور را دریافت می‌کنند. همچنین مرحله پنجم این المپیاد از آبان ماه آغاز و تا اسفند ماه به طول می‌انجامد که در نهایت این افراد برای تیم ملی انتخاب می‌شوند.

وی هدف از برگزاری المپیادها را ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: گسترش دانش و ارتقای سطح عمومی آموزش در حوزه متوسطه عمومی از دیگر اهداف برگزاری المپیادهاست و آنچه در این میان اتفاق می‌افتد اعطای تسهیلات مختلف برای المپیادی‌هاست که این ارتباط به تقویت علمی دانش‌آموزان و آینده شغلی آنان کمک می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار