در قالب سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز کشوری صورت گرفت؛

بازدید دانش آموزان قرآنی از موزه ها، بازار سنتی و حسینیه اعظم شهر زنجان

زنجان (پانا) - دانش آموزان شرکت کننده در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت، صبح امروز از موزه های رختشویخانه و مردان نمکی و همچنین بازار سنتی و حسینیه اعظم زنجان بازدید به عمل آوردند.

کد مطلب: ۹۲۹۱۸۷
لینک کوتاه کپی شد
بازدید دانش آموزان قرآنی از موزه ها، بازار سنتی و حسینیه اعظم شهر زنجان

دانش آموزان شرکت کننده در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت، صبح امروز از موزه های رختشویخانه و مردان نمکی و همچنین بازار سنتی و حسینیه اعظم زنجان بازدید به عمل آوردند.

دانش آموزان در این بازدید از نزدیک با حضور در موزه رختشویخانه با این بنای منحصر به فرد که در قدیم الایام به منظور شستن البسه و ظروف توسط بانوان زنجانی ساخته شده است آشنا گردیدند.

همچنین در بازدید از موزه مردان نمکی با قدمت اشیا پیدا شده در مناطق مختلف زنجان آشنایی پیدا کرده و از نزدیک پیکر مردان نمکی کشف شده در معدن نمک چهرآباد زنجان را مشاهده کردند.

در ادامه دانش آموزان در بازار سنتی زنجان-طولانی ترین بازار سرپوشیده کشور-که در عصر قاجار ساخته شده حضور یافتند و با اقلام مختلف عرضه شده در این بازار و با محصولات و صنایع دستی استان مثل چارق، چاقو و مس آشنا شدند.

مکان بعدی دانش آموزان برای خواندن نماز و دعا، مسجد حسینیه اعظم زنجان بود که سالانه در ایام محرم الحرام و به خصوص تاسوعای حسینی پذیرای دل های مشتاق علاقمندان به حضرت سیدالشهدا(ع) می باشد و دسته عزاداری آن در سطح کشوری و بین المللی زبانزد خاص و عام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار