همایش آموزشی سمن‌های دانش‌آموزی در مازندران برگزار می شود

۹ هزار دانش‌آموز در سامانه «خانه سازمان‌های مردم نهاد» ثبت‌نام کرده‌اند

ساری (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران از برگزاری همایش آموزشی تخصصی سمن‌ها در یازده شهرستان استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۹۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد
همایش آموزشی سمن‌های دانش‌آموزی در مازندران برگزار می شود

محمد شعبانی در جلسه هم اندیشی شاخه دانش‌آموزی سمن‌ها که با حضور معاونان پرورشی شهرستان‌های قائم شهر، بابل، آمل، ساری ناحیه یک، ساری ناحیه دو، محمودآباد، بهشهر، رامسر، تنکابن، سیمرغ و بابلسر برگزار شد از برگزاری همایش آموزشی، تخصصی سمن‌ها در یازده شهرستان مازندران خبر داد.

او گفت: شاخه دانش‌آموزی سمن‌ها به پیشنهاد آموزش و پرورش مازندران و با حمایت استانداری جهت تقویت روحیه مشارکت جویانه دانش‌آموزان و فعالیت اجتماعی آنها و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی راه اندازی شد و با توزیع بروشور، پوستر و فرم عضویت در مدارس به عضو گیری اقدام کرد.

شعبانی ادامه داد: همانطور که می دانیم سازمان‌های مردم نهاد در تمام دنیا جایگاه و اهمیت ویژه و خاصی دارند. تاریخ نشان داده که مشکلات و موانعی که پس از حوادث و بلایای طبیعی موجب خسارات عمده به مردم آن کشور می شود، با ورود جمعیت مردمی و سازمان مردم نهاد با هدف فعالیت‌های عام‌المنفعه این موانع برطرف خواهد شد. امروزه همگی به ضرورت وجود همچین تشکل‌هایی واقف هستیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران سمن یک جریان اجتماعی وسیعی بوده که در دنیا بی نظیر است، تصریح کرد: سمن‌ها می‌توانند فرصت نقد و پرسشگری را دربین دانش‌آموزان ایجاد کنند. تمام هدف ما از ایجاد سمن‌ها این است که مفهوم مشارکت اجتماعی را دربه دانش‌آموزان آموزش دهیم.

این مسئول استانی با اشاره به شهرستان های فعال و پرتلاش خاطرنشان کرد: مقرر شد تا یازده شهرستانی که در شاخه دانش‌آموزی سمن‌ها فعالیت بهتر و پرثمرتری داشتند، در مردادماه همایش یک روزه برگزار کنند.

شعبانی با بیان اینکه همایش آموزشی تخصصی سمن ها از 22 مردادماه مصادف با روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی برگزار می‌شود، گفت: هدف از برگزاری این همایش، توجیه نحوه فعالیت سمن‌ها و آشنایی دانش‌آموزان با ماهیت سمن است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران درادامه اظهارداشت: از 32 شهرستان و منطقه تعداد 28 شهرستان و منطقه نسبت به عضوگیری شاخه دانش‌آموزی سمن‌ها اقدام کردند و تا این لحظه حدود 9 هزار دانش‌آموز در سامانه «خانه سازمان‌های مردم نهاد» اقدام به ثبت نام در سیستم کردند که پیش بینی می‌شود این تعداد به 100 هزار دانش‌آموز برسد.

محمد شعبانی در پایان یادآور شد: 186 سمن مجاز به مدارس استان مازندران معرفی شدند تا در موضوعات محیط زیست، فرهنگی، خیریه، مشاوره، علمی و آموزشی، ورزشی و ... به دانش‌آموزان خدمات دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار