مدیر کل بهزیستی استان: 345000 نفر از خدمات بهزیستی آذربایجان شرقی استفاده می کنند

۳۶۵۱ دانش آموز تحت حمایت بهزیستی استان

تبریز(پانا) - مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: ۳۴۵ هزار نفر از خدمات بهزیستی استان استفاده می کنند که از این تعداد ۱۴۵ مورد خدمات مستمری بگیری می باشد و مربوط به ۱۱۵ هزار خانواده هستند.

کد مطلب: ۹۲۸۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل بهزیستی استان:  345000 نفر از خدمات بهزیستی آذربایجان شرقی استفاده می کنند

محسن ارشد زاده در نشست خبری اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد ،گفت:امسال این هفته، با شعار به زیستن در گام دوم؛ شفافیت، توانمندسازی، ارتقا سلامت اجتماعی نامگذاری شده است.

وی افزود: ۷۲۶ پروژه در سال ۹۷ به بهر برداری رسید که ۳۵۶ مورد آن مربوط به مسکن مددجویان و ۲۰مورد مربوط به خدمات توانبخشی می باشد و مازاد بر ۱۱ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است که خیرین و سرمایه گذارانی هستند که مقداری از کمک ها را انجام می دهند.

مدیر کل بهزیستی استان در ادامه با اشاره به این که ۱۰۲۵ همکار بهزیستی داریم، گفت: حدود ۷ هزار نفر شرکای بهزیستی استان وجود دارد که ما را در رسیدن به اهداف این سازمان یاری می کنند.

وی اشاره کرد: ۹ پروژه با اعتبار ۲.۵ میلیارد اعتبار دولتی و ۶ پروژه با مشارکت خیرین با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان در حال اجراست. سال قبل ۲۸۵ میلیارد تومان اعتبار دولت و ۱۰۰ میلیارد تومن کمک های مردمی را داشتیم.

ارشد زاده افزود: ۳۴۵ هزار نفر از خدمات بهزیستی استان استفاده میکنند که از این تعداد ۱۴۵ مورد خدمات مستمری بگیری می باشد و مربوط به ۱۱۵ هزار خانواده هستند.

وی با اشاره به این که در سازمان ۴ حوزه داریم، گفت: در حوزه توانبخشی،۴ درصد جمعیت استان و تعداد ۱۶۰ هزار نفر معلول داریم.حوزه دوم سالمندان است که ۱۱ درصد جمعیت استان در سن سالمندی هستند که ۴۲۰ هزار نفر می باشند.ولی با این حال امید به زندگی در استان بالاست و پنجمین استان کشور هستیم و ۸۰ درصد سالمندان نیاز به حمایت بهزیستی ندارند. فقط کمتر از ۱ درصد در مراکز سالمندان نگهداری می شوند.

مدیر کل بهزیستی استان سومین حوزه مربوط به این سازمان را بیماران روانی مزمن عنوان کرد و گفت: ۹ هزار نفر بیمار روانی داریم که ۵۰۰ نفر در مراکز شبانه روزی نگهداری می شوند .۱۲۷ مرکز داریم که ۳۵ تا شبانه است.در سال بالای ۱۰ هزار نفر خدمات داده می شود که بیماران و کودکان اوتیسم نیز جزو اینها است.

وی افزود: کاشت حلزون سال گذشته ۳۵ مورد، با کمک خیرین و ۳ میلیون کمک بلاعوض بهزیستی انجام شده است.۳۶۵۱ دانش آموز و ۷۸۰ دانشجو تحت پوشش بهزیستی مشغول تحصیل می باشند.

ارشد زاده با اشاره به اینکه ۲۵ نفر از معلولین روستا نشین در طرحی شناسایی شدند ،گفت:معاونت امور اجتماعی این سازمان در ۱۷ شهر استان مجهز به اورژانس اجتماعی است.در سال ۹۷برای ۴۰۶۳۹ نفر خدمات انجام گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: ۱۹۲۰ نفر بد سرپرست و بی سرپرست تحت پوشش این سازمان هستندکه ۱۶۳۰ نفر به کانون خانواده برگرداننده شده است.۲۶ خانه احسان بجز شیر خواه احسان وجود دارد که بقیه توسط خیرین ایجاد شده اند.سال قبل ۵۰ مورد فرزند خواندگی انجام شده است.

مدیر کل بهزیستی استان در ادامه با اشاره به اینکه ۱۰۰۰ مهد کودک در استان داریم گفت: بالای ۵۰۰ مهد از این تعداد مهد کودک روستایی است.امسال ۴۵ هزار نفر کودک قبل از سن مدرسه از مهد ها استفاده می کنند.

وی افزود: ۱۱ هزار زن سرپرست خانوار داریم که یکی از فرزندان پسرسرپرست خانوار معاف از سربازی هستند. سال قبل به ۱۶۱ نفر معافیت سربازی از این طریق داده شد.

ارشد زاده گفت: ۲۰۲ هزار خدمات مشاوره ای و ۳۳۰ هزار مورد پیشگیری از معلولیت جزو خدمات دیگر این سازمان است.

وی با اشاره به اینکه ۳۷۹ واحد مسکونی در اختیار مددجویان در سال ۹۷ قرار گرفته است، گفت: برای ۵۰۰ واحد مسکن باهمکاری بسیج سازندگی تفاهم نامه امضا شده است که برای هر مسکن وام ۱۰ میلیونی بلاعوض از سوی سازمان ارایه خواهد شد.در جمع ۳ میلیارد و۶۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۱۱ میلیارد تسهیلات مسکن ارایه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار